کد خبر: ۶۰۷۷۵
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۱۴:۰۸
رای کلیدی را شیبانی داد؟

روایت بیادی از انتخاب قالیباف

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «حسن بیادی» نایب رئیس شورای شهر تهران و یکی از حامیان اصلی احمدی‌نژاد که نامزد شهرداری تهران نیز بود در گفت‌وگو با آفتاب، توضیحاتی پیرامون وقایع رخ داده در انتخابات تعیین شهردار تهران و شایعات اخیر، ارائه داد. این توضیحات پس از آن بیان شد که حامیان محمود احمدی‌نژاد به رغم تمام تلاش‌ها و رایزنی‌های خود و به رغم مداخله برخی مقامات ارشد دولتی در فرآیند انتخاب شهردار تهران، نهایتاً در اجرای «سناریوی جاه‌طلبانه عزل قالیباف» ناکام ماندند و شهردار کنونی تهران توانست بار دیگر در سمت خود ابقا شود.

حسن بیادی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب، اظهار داشت: تا هنگامی که بنده و خادم برای شهرداری نامزد بودیم، اکثریت اعضای ائتلاف اصولگرایان از ما حمایت می‌کردند و ائتلاف اصولگرایان اصلاح‌طلب و اصلاح‌طلبان نیز آرای خود را به قالیباف اختصاص دادند.

بیادی ادامه داد: در روز سه‌شنبه که فرآیند انتخاب شهردار از میان قالیباف و خادم طولانی شده بود، یک نفر از اعضای ائتلاف اصولگرایان برای ختم مساله به آقای قالیباف رای داد.

به گفته وی، مشخص نیست که چه فردی رای نهایی را به قالیباف داده اما بنا بر حدس و گمان‌ها ممکن است این فرد، آقای شیبانی باشد.

بیادی در عین حال با انتقاد شدید از برخی محافل و اشخاص که در روزهای گذشته وی را به توافق پشت پرده با نمایندگان دولت برای برکناری قالیباف متهم کردند، اظهار داشت: «خدا را گواه می‌گیرم که این شایعات به هیچ عنوان صحت نداشتند. من مستقل بوده و باقی خواهم ماند و روحیه بسیجی خود را حفظ خواهم کرد. اگر بنا بود از دولت امتیازی بگیرم که عضو هیات مدیره پرسپولیس نمی‌شدم که این گونه به من توهین شود.»

نایب رئیس شورای شهر تهران با ابراز عقیده در این باره که «شایعات فوق را دوستان آقای قالیباف درست کرده بودند»، خاطرنشان کرد: مواضع من همواره ثابت بوده و آن حفظ حقوق مردم است اما وقتی مواضع شهردار عوض شود و برخلاف وعده‌هایش عمل کند، من هم مجبورم تا برای دفاع از حقوق مردم مواضعم را تغییر دهم.

بیادی تصریح کرد: این برای اولین بار نبود که من نامزد شهرداری تهران شدم، اما تا هنگامی که شرایط انتخابات شوراها به گونه‌ای باشد که شوراهای سیاسی تشکیل شود، جناح‌های سیاسی هم در آنها فعال می‌شوند و آنگاه تصمیم‌گیری‌ها هم سیاسی می‌شود.

وی با اشاره به این نکته که «تا زمانی که شهردار برخلاف وعده‌هایش عمل نکند، شورای شهر حامی او خواهد بود»، هشدار داد: «زمانی که شهردار در برابر شورا قدرت‌نمایی کند و از شهر در جهت منافع و مقاصد سیاسی و شخصی خود استفاده کند، شورا هم در برابر او خواهد ایستاد.»

نایب رئیس شورای شهر تهران افزود: شخص قالیباف را مدیری قوی و کارآمد می‌دانم اما برخی از اطرافیان او ناکارآمد هستند که یکی از شروط بنده برای حمایت از حقوق مردم در شهرداری، اصلاح کردن روند انتخابات در شهرداری بود.

بیادی گفت: من نماینده مردم هستم. بنابراین، وظیفه دارم تا در برابر تخلفات بایستم و تذکر بدهم، ضمن اینکه اگر آقای قالیباف برخلاف وعده‌هایش عمل کند، در جهت دفاع از حقوق مردم به طور جدی به او تذکر خواهیم داد.

وی در عین حال تصریح کرد: قالیباف مدیری کارآمد و قدرتمند است که اقدامات ارزشمندی ا نجام داده و وظیفه نمایندگان شورا این است که ضمن اینکه از این اقدامات دفاع کرده، کاستی‌ها را تذکر دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین