کد خبر: ۶۰۷۷۸۳
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴

عمران خان: ارتش پاکستان کاملا آماده مقابله با هر تجاوز خارجی است

عمران خان، نخست‌ویر پاکستان اعلام کرد اگر هند برای انجام «عملیات پرچم دروغین» در جامو و کشمیر اقدام کند، با پاسخی محکم مواجه خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :

«عمران خان» نخست وزیر پاکستان که امروز جمعه (8 شهریور) در مراسم همبستگی با مردم کشمیر در اسلام آباد سخنرانی می‌کرد گفت ممکن است هند دست به عملیاتی در کشمیر بزند تا توجهات جهانی را از وضعیت غیرانسانی در «این منطقه اشغالی» منحرف کند.

وی همچنین افزود: جهان باید متوجه این موضوع باشد که نزاع میان دو کشور دارای سلاح هسته‌ای باعث ضرر تمام جهانیان خواهد شد.

عمران خان تاکید کرد: به سران جهان این نکته گوشزد شده است که در صورت عدم ایفای نقش در حل مناقشه کشمیر، این منازعه پیامدهایی را در پی خواهد داشت.

نخست وزیر پاکستان تصریح کرد: این مراسم به منظور همبستگی با غم و اندوه برادران کشمیری برگزار شده و دولت پاکستان در کنار مردم کشمیر ایستادگی خواهد کرد.

عمران خان همچنین گفت: پیام پاکستان برای انجام تلاش حداکثری به منظور آزادی کشمیر رسا و بلند است و پاکستان تا آخرین نفس در کنار مردم کشمیر خواهد ایستاد.

وی با اشاره به رنج مردم کشمیر، اظهار داشت: نزدیک به ۸ میلیون نفر از مردم این منطقه در مدت ۴ هفته اخیر تحت حکومت نظامی دولت هند زندگی می‌کنند و ارتباط آنها با جهان خارج به صورت کامل قطع شده و با کمبود دارو و مواد غذایی دست و پنجه نرم می‌کنند.

عمران خان همچنین گفت: این مهم است ماهیت دولتی که بر هند حکومت می‌کند را فهمید تا به موج وحشی‌گری آن در کشمیر پی برد.

نخست وزیر پاکستان افزود: دولت کنونی هند دنباله رو سرسخت ایدئولوژی و فلسفه «راشتریا سوایامسواک سانگ» است. این فرقه در سال ۱۹۲۵ بر پایه برتری هندوها و تنفر از مسلمانان بنا شد. ریشه‌های این فرقه برپایه تعصب و تنفر است. این سازمان تعصب‌گرا، از ایدئولوژی نژادپرستانه هیتلر و آلمان نازی الهام گرفته است. مرام‌نامه این سازمان این بوده است که یا مسلمانان را از هند بیرون کنند یا آنها را تبدیل به شهروندان در جه دو کنند. مورد دوم را امروز درباره جامو و کشمسیر اشغالی می‌بینیم.

وی ادامه داد: دولت هند تحت تسلط ایدئولوژی «راشتریا سوایامسواک سانگ» است و از مسلمانان بیزار است چراکه مسلمانان برای قرن‌های طولانی بر هند حکومت کرده‌اند.

عمران خان همچنین از اینکه پاسخ جامعه بین المللی در زمانی که مسلمانان تحت ستم قرار می‌گیرند، تنها سکوت است، را تاسف‌بار خواند و از جامعه جهانی خواست سکوت خود را شکسته و هند را از اقدامات وحشیانه باز دارند.

نخست وزیر پاکستان همچنین خاطرنشان کرد: «من قول خواهم داد تا به‌عنوان «سرکشمیر» در هر مجمع جهانی از آنها دفاع کنم».

وی همچنین به چاپ مقاله‌ خود در شماره امروز روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز درباره ماهیت فضای ظالمانه در کشمیر اشاره کرد و گفت: دنباله‌روهای ایدئولوژی «راشتریا سوایامسواک سانگ» در هند حتی دستورات دادگاه عالی این کشور را نادیده می‌گیرند.

عمران خان افزود: حتی افراد میانه رو در هند نیز با تبعات این ایدئولوژی مواجه هستند. این ایدئولوژی نقض فلسفه ستون‌های سیاسی هند مانند نهرو و گاندی است. گاندی حتی توسط یکی از همین افراد دنباله‌رو این فرقه کشته شد.

نخست وزیر پاکستان در ادامه تاکید کرد که در جریان سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل، چهره واقعی دولت هند را آشکار می‌کند.

وی از گفت‌وگوی خود با رهبران تاثیرگذار جهان درباره کشمیر پس از اقدامات اخیر و غیرقانونی هند خبر داد.

نخست وزیر پاکستان در ادامه هشدار داد که اگر این ایدئولوژی متوقف نشود، طنین فضای آلمان نازی که باعث آغاز جنگ جهانی دوم و کشته شدن ۶۰ میلیون نفر شد، دوباره تکرار می‌شود.

عمران خان گفت: دور جدیدی از تلاش‌ها برای انتقال پیام به منظور لغو حکومت نظامی در کشمیر آغاز خواهد شد. در این مبارزه، افراد تاثیرگذار جهان و شخصیت‌ها شرکت خواهند داشت تا وضعیت بغرنج انسانی و تراژدی در کشمیر اشغالی را در مجامع جهانی مطرح کنند.

وی همچنین گفت که امیدوار است تا کارت ترامپ که توسط هند بازی می‌شود، باعث آزادی کشمیر شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین