کد خبر: ۶۰۷۸۰۹
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۷

نتانیاهو به ماکرون: وقت گفت‌وگو با ایران نیست

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در یک گفت‌وگوی تلفنی با رئیس‌جمهور فرانسه روز جمعه گفته که وقت مذاکره با ایران نیست.
آفتاب‌‌نیوز :

دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی اعلام کرد «بنیامین نتانیاهو» در گفت‌وگوی تلفنی با «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه گفته که اکنون وقت گفت‌‌وگو با ایران نیست.

طبق این بیانیه، نتانیاهو به ماکرون گفته است: «با توجه به اینکه ستیزه‌جویی‌های ایران بیشتر و بیشتر می‌شود الان زمان مناسبی برای گفت‌وگو با این کشور نیست.»

برخی گزارش‌های منتشرشده در روزهای گذشته مدعی شده‌اند «امانوئل ماکرون» در تلاش برای پیشبرد طرحی جهت باز کردن باب مذاکره میان ایران و آمریکا است.

در اجلاس گروه ۷ که از شنبه تا دوشنبه هفته جاری (۲ تا ۴ شهریورماه) در شهر «بیاریتز» فرانسه برگزار شد رایزنی‌هایی درباره ایران انجام شد. سران گروه ۷ «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه را مأمور ارسال پیام سران این گروه به ایران کردند.

منابع دیپلماتیک روز دوشنبه گزارش دادند رهبران گروه ۷ «توافق کرده‌اند که ماکرون با طرف ایرانی مذاکره کند و پیام آنها را به تهران منتقل کند.»

ماکرون پیش از حضور در نشست سران گروه ۷ با «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران در کاخ الیزه دیدار کرده بود و برخی رسانه‌ها از ارائه پیشنهاداتی از سوی پاریس به تهران خبر داده بودند.

ماکرون یک روز قبل‌تر هم در حاشیه این نشست با «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا دیدار و با وی درباره مسائل مربوط به ایران گفت‌وگو کرد.

رئیس‌جمهور فرانسه روز دوشنبه در کنفرانس خبری مشترک با ترامپ گفت در تلاش برای ترتیب دادن دیداری میان ترامپ و رئیس‌جمهوری ایران، حسن روحانی است. تهران، گفته هر نوع دیدار مشروط به رفع تمامی تحریم‌ها از سوی آمریکا خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین