کد خبر: ۶۰۷۸۱۱
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۹

چاووش‌اوغلو حرف خود در خصوص مسیر آدریان دریا را تغییر داد

وزیر خارجه ترکیه روز جمعه در نروژ گفت که نفتکش ایرانی آدریان دریا به سوی بنادر ترکیه یا لبنان حرکت نمی‌کند بلکه به سوی آب‌های منطقه‌ای لبنان در حال حرکت است.
آفتاب‌‌نیوز :

«مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه روز جمعه گفت که هنوز قصد خود برای خرید جنگنده‌های روسی را اعلام نکرده‌ایم و همچنان به باقی ماندن ضمن برنامه تولید جنگنده‌های آمریکایی اف-35 پایبند هستیم.

وی که در کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه نروژ صحبت می‌کرد، افزود: «هیچگونه اجازه حمایت از گروه پ‌ک‌ک را چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیرمستقیم نخواهیم داد.»

وزیر خارجه ترکیه افزود که آنکارا گروه پ‌ک‌ک را به دلیل اقداماتاش و نه به دلیل اختلاف ایدئولوژی، تروریستی می‌داند.

وزیر امور خارجه نروژ نیز در این کنفرانس خبری گفت که این کشور خواستار فعال کردن روابط ترکیه و آمریکا به صورت گسترده است.

وزیر خارجه ترکیه در حالی اعلام می‌کند که این کشور هنوز قصد خود برای خرید جنگنده‌های روسی ار اعلام نکرده که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (جمعه) اعلام کرد که این کشور با روسیه بر سر خرید جنگنده‌های نسل پنجم سوخو-۵۷ گفت‌و‌گوهایی را آغاز کرده است. 

آمریکا ترکیه را به دلیل خرید سامانه دفاع موشکی اس‌400 از روسیه از برنامه تولید جنگنده‌های اف-35 کنار گذاشت. این در حالی است که آنکارا یکی از سرمایه‌گذاران اصلی در برنامه تولید این جنگنده بوده است.

وزیر امور خارجه ترکیه در بخشی دیگر از سخنانش گفت که نفتکش ایرانی آدریان دریا به سوی بندرهای ترکیه یا بندرهای لبنان در حال حرکت نبوده بلکه در حال حرکت به سوی آب‌های منطقه‌ای لبنان است.

چاووش‌اوغلو امروز در سخنانی مدعی شده بود که نفتکش آدریان دریا در حال حرکت به سوی لبنان است.

پس از اینکه دولت محلی جبل الطارق در 18 آگوست، این نفتکش را آزاد نمود، آمریکا اعلام کرد هر اقدامی را که بتواند برای ممانعت از تحویل این نفت به سوریه انجام خواهد داد.

این نفتکش، پس از آزادی با 2 میلیون بشکه نفت خام ایران به سوی یونان حرکت کرد اما سپس مسیر خود را به بندر مرسین در جنوب ترکیه تغییر داد اما بعد از آن مقصد خود را برای رهیابی اعلام نکرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین