کد خبر: ۶۰۷۸۱۵
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۹

آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه کره‌شمالی اعمال کرد

در حالی که واشنگتن از تمایل به مذاکره با پیونگ‌یانگ دم می‌زند، روز جمعه تحریم‌های جدیدی را علیه کره‌شمالی اعمال کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه کره‌شمالی اعمال کرد و طی آن 2 تایوانی، 3 نهاد و یک کشتی را تحت تحریم‌های خود قرار داد.

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا پیشتر ابراز امیدواری کرده بود که «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی به تعهد خود برای خلع سلاح هسته‌ای این کشور پایبند باشد در غیر این صورت آمریکا همچنان به نگه داشته تحریم‌ها علیه کره‌شمالی که سخت‌ترین تحریم‌ها در تمام تاریخ است ادامه خواهد داد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور دو فرد تایوانی و سه شرکت چینی را به دلیل ارتباط با کره‌شمالی تحت تحریم قرار می‌دهد.

در این بیانیه آمده است که کشتی «شانگ یوان باو» که با پرچم پاناما ثبت شده است نیز تحت تحریم قرار گرفته است.

بر اساس اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا، تحریم‌های اخیر شبکه کشتی رانی را تحریم کرده که در انتقال کشتی به کشتی با کره‌شمالی فعالیت داشته است.

اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا درباره تشدید فشارها علیه کره‌شمالی، واکنش پیونگ‌یانگ را به همراه داشته است به طوریکه شبکه «بی بی سی» گزارش کرد، که «ری یونگ هو» وزیر خارجه کره شمالی، پامپئو را یک «گیاه سمی دیپلماسی آمریکایی» توصیف کرد و گفت که وزیر خارجه آمریکا، بر چشم‌انداز مذاکره میان واشنگتن-پیونگ‌یانگ، سایه تاریکی انداخته است. 

وزیر خارجه کره شمالی همچنین هشدار داده است که تحریم‌ها هیچ تأثیری بر تغییر رفتار پیونگ‌یانگ نخواهد داشت و تغییر رفتار کره‌شمالی را یک رؤیا خواند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین