کد خبر: ۶۰۷۸۲۰
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۸

سرهنگ کتیبه: صیاد شیرازی به‌خاطر اختلاف با محسن رضایی کنار گذاشته شد/ با شواهد و قرائن نشان دادیم که عراق یک هفته بعد به ایران حمله می‌کند

رئیس اداره دوم ارتش در دهه ۶۰ می‌گوید: شهید صیاد شیرازی به دلیل اختلافات با محسن رضایی کنار گذاشته است.
آفتاب‌‌نیوز :

محمد مهدی کتیبه در گفتگو با خبرآنلاین درباره عزل شهید صیاد شیرازی گفت: صیاد شیرازی تقریبا یک مدتی فرمانده نیروی زمینی بود و بعد در نتیجه اختلافاتی که با محسن رضایی و ... داشتند، ایشان را کنار گذاشتند.

رئیس اداره دوم ارتش در دهه ۶۰ درباره پیش‌بینی‌اش از حمله عراق به ایران گفت: زمانی که هنوز جنگ شروع نشده بود به مسئولان اطلاع دادیم که جنگ در شُرف انجام است. شهید رجایی قبل از جنگ به‌عنوان نخست وزیر انتخاب شده بود. مجلس شورای اسلامی در آن مقطع آقای رجایی را احضار کرد و گفت این حرکات و حملاتی که در غرب کشور عراق انجام می‌دهد، منظور چیست و چه باید کرد؟

وی افزود: آقای رجایی برای این‌که بیاید جواب مجلس را بدهد، از بنده و آقای تیمسار ظهیرنژاد و تیمسار فلاحی دعوت کرد که با اتفاق ایشان به مجلس برویم. من یک نقشه وضعیت تهیه کرده بودم. اول رفتیم در اتاق آقای هاشمی رفسنجانی که آیت الله خامنه‌ای و آقای رفسنجانی و آقای رجایی در آن جلسه حضور داشتند، برای‌شان شرح و توضیح دادم. بعد از آن در جلسه غیرعلنی مجلس این نقشه وضعیت را جلوی تریبون مجلس نصب کردم که خیلی از نمایندگان که در آخر صحن مجلس بودند و نمی‌دیدند، بلند شدند و آمدند جلوی تریبون نشستند.

کتیبه با اشاره به اینکه او اولین نفری بوده که در جلسه غیرعلنی مجلس گزارش داده است، گفت: صحبت کردم که شواهد و قرائنی وجود دارد که این شواهد و قرائن اگر تحقق بیابد، حمله دشمن قطعی و حتمی است و با این قرائن و شواهدی که به شما نشان می‌دهم، از نظر ما ارتش عراق تا هفته دیگر حمله می‌کند، حمله‌اش هم از این محور است، هدفش هم این است.

او درباره قرائن و شواهدی که برای حمله عراق به ایران داشته است، گفت: واحدهای زرهی که از نقاط دوردست مرز ایران و عراق حرکت کرده بودند و آمده بودند در مرز مستقر شده بودند، واحدهای توپخانه به همین شکل، واحدهای لجستیکی به همین شکل. همه این‌ها را ما روی نقشه وضعیت پیاده کردیم که این واحدها آمده‌اند در این نقاط مستقر شده‌اند، گفتیم بنابراین در هفته دیگر ارتش عراق از محور خوزستان، خرمشهر و آبادان و اهواز ما را مورد حمله قرار می‌دهد و آن حرکات و عملیاتی که در غرب انجام شده، آن‌ها تک‌های فریبنده است. یعنی از مرز غرب ما خطری احساس نمی‌کنیم، خطر از این‌جا است. بنابراین ما حرف‌های خودمان را به ۲۳۰ الی ۲۴۰ نفر از نمایندگان مجلس گفتیم و تقریبا همانطوری که ما گفتیم، انجام شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین