کد خبر: ۶۰۸۰۴۸
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱

هراس صهیونیستها از سخنان سید حسن نصرالله / تل آویو به حالت آماده باش درآمد

سخنان سید حسن نصرالله دبیرکل لبنان مبنی بر آمادگی برای پاسخگویی به تجاوزهای رژیم صهیونیستی سبب شد تا سراسر اراضی اشغالی به حالت آماده باش درآید.
هراس صهیونیستها از سخنان سید حسن نصرالله / تل آویو به حالت آماده باش درآمد
آفتاب‌‌نیوز :

پس از آن که حزب الله لبنان از آمادگی فرماندهان میدانی خود برای پاسخگویی به تجاوزهای هفته گذشته رژیم صهیونیستی به خاک لبنان خبر داد، ارتش این رژیم به استقرار نیروهای مازاد در نزدیکی مرز لبنان و فلسطین اشغالی اقدام کرد.

به گزارش الشرق الاوسط، دور جدید تنش‌های حزب الله و رژیم صهیونیستی که در سال ۲۰۰۶ جنگ سی و سه روزه‌ای را با پیروزی گروه مقاومت لبنانی انجام دادند، در پی سقوط ۲ فروند هواپیمای بدون سرنشین رژیم صهیونیستی در نزدیکی مرکز رسانه‌ای حزب الله در «ضاحیه» در جنوب «بیروت» پایتخت لبنان آغاز شد. حزب الله اعلام کرد این پهپادها جاسوسی نبوده بلکه حامل مواد منفجره بوده‎اند.

در پی این حادثه سید حسن نصرالله در سخنرانی تلویزیونی با تاکید بر این که «تل آویو» باید هزینه تجاوزهای خود را بپردازد، بدون اشاره به زمان اجرای عملیات تلافی جویانه گفت همه گزینه‌های مقابله با نقض حاکمیت لبنان ناشی از ورود پهپادهای رژیم صهیونیستی به حریم هوایی این کشور مورد بررسی قرار خواهند گرفت.
هراس در تل آویو؛ کلیه نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به حالت آماده باش درآمدند

این اظهارات سبب به راه افتادن موجی از نگرانی در اراضی اشغالی شد. تا جایی که ارتش اسرائیل اعلام کرد نیروهای زمینی، هوایی، دریایی و اطلاعاتی خود را به حالت آماده باش درآورده است. رژیم صهیونیستی پیش از این اقدام نیز با اعزام یگان توپخانه‌ای خود به «شبعا» عملیات سنگین دو ساعته‌ای را در این منطقه انجام داد.ویدئوهایی از حرکت تانک‌ها و نیروهای زمینی به این منطقه در فضای مجازی منتشر شده است.

موشک‌های هدایت شونده حزب الله با قدرت نشانه گیری، دقیق توازن قوای مطلوبی برای حزب الله ایجاد کرده و این توانایی را به گروه مقاومت لبنانی می‌دهد که در جنگ احتمالی آینده قاطعانه زیرساخت‌های صهیونیست‌ها را در هر نقطه‌ای از اراضی اشغالی هدف قرار دهند.
کارشناسان دلایلی مانند افزایش توان نظامی حزب الله لبنان و البته نگرانی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی از شکست در انتخابات پارلمانی چند روز آینده را عامل اقدامات خصمانه اخیر رژیم صهیونیستی علیه فلسطین، لبنان، و حشدالشعبی عراق می‌دانند.

رسانه صهیونیستی جروزالم پست به نقل از سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نوشت رعایت احتیاط در پی هشدارهای نصرالله اجتناب ناپذیر است؛ از این رو آمادگی نیروی دریایی و «گنبد آهنین» سامانه دفاع هوایی ضروری به نظر می‌رسد. ضمن این که آماده سازی نیروهای هوایی، دریایی و اطلاعاتی در شمال اراضی اشغالی به ویژه در «الجلیل» با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

«آویو کوخاوی» که در نیمه ژوئن سال جاری به ریاست ستاد مشترک رژیم صهیونیستی منصوب شد، براساس برنامه ریزی‌های قبلی قصد داشت «رونن مانلیس» سخنگوی ارتش را برکنار و «زیبرمن» را جایگزین کند، اعلام کرد تا اطلاع ثانوی تغییراتی انجام نخواهد شد.

فرماندهی شمالی ارتش رژیم صهیونیستی که انتظار حملات محدود را داشت از هفته گذشته در حالت آماده باش به سر می‌برد. اما اعزام کاروان توپخانه‌ای به این فرماندهی امری بی سابقه بوده است.

جروزالم همچنین اعلام کرد ارتش اسرائیل ضمن تقویت سکوهای توپخانه‌ای و استقرار باتری‌های مازاد سامانه دفاعی گنبد آهنین، مرخصی برای سربازان را لغو کرده‎اند. فضای هوایی به روی پروزاهای غیرنظامی در منطقه و نیز فرودگاه غیرنظامی «Kiryat Shmona» بسته شده و نیروی دریایی نیز در حالت آماده باش به سر می‌برد.

سخنان سید حسن نصرالله با حمایت مقامات لبنانی از این گروه در دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی کشور همراه شد.

الشرق الاوسط نوشت «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان و حزب «امل» از هواداران حزب خود خواست در صورت بروز جنگ علیه لبنان آماده مواجهه و مقابله با رژیم صهیونیستی آماده باشند.وی تاکید کرد تل آویو درصدد تسویه حساب‌های منطقه‌ای خود از طریق لبنان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین