کد خبر: ۶۰۸۲۱۷
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰

طرز تهیه چیکن استراگانف؛ یک غذای ساده‌ی روس

اگر از خوردن غذاهایی که با مرغ درست می‌شود خسته شده‌اید و زرشک‌پلو و باقالی‌پلو با مرغ، ته‌چین، ساندویچ مرغ، مرغ سوخاری و .. برایتان تکراری شده، دست به کار شوید و چیکن استراگانف درست کنید.
آفتاب‌‌نیوز :

یک غذای کامل و مغذی با پخت بسیار راحت. در کمتر از نیم ساعت می‌توانید این وعده غذایی را آماده و با نان یا برنج میل طرز تهیه چیکن استراگانف؛ یک غذای ساده‌ی روسکنید. البته اگر از غذاهای سنگین فراری هستید، می‌توانید خامه را در این غذا حذف کنید یا مقدار بسیار کمی از آن استفاده کنید.

مواد لازم:

فیله مرغ: 6 عدد

پیاز خرد شده: 1 عدد

قارچ خرد شده: 1 بسته

سیب زمینی خلالی: به مقدار دلخواه

نمک و فلفل: به میزان لازم

خامه: 3 قاشق غذاخوری

شیر: یک لیوان

آرد: 2 قاشق غذاخوری

روغن: به میزان لازم

این غذا را هم نان و هم با برنج می‌توانید میل کنید

دستور پخت و طرز تهیه:

1. ابتدا پیازهای خلالی شده را کمی تفت می‌دهیم و وقتی طلایی شدند، فیله‌های خرد شده را (ترجیحا به صورت عمودی برش دهید) با مقداری نمک و فلفل تفت می‌دهید و اجازه می‌دهید تا فیله‌ها بپزد.

2. در یک ظرف جداگانه، شیر را داغ کنید و آرد را آرام آرام به آن اضافه کنید. این مخلوط را دائما هم بزنید و این کار را آنقدر تکرار کنید که مخلوط شیر و آرد از حالت رقیق بودند خارج شود و کمی غلیظ شود.

3. سپس مخلوط شیر و آرد را با مرغ‌ها که سرخ کرده بودیم، مخلوط می‌کنیم و در آخر خامه را اضافه کرده و سریع از روی حرارت برمی‌داریم. چون خامه اگر روی حرارت بماند می‌برد.

4. سپس مخلوط را با سیب‌زمینی یا چیپس خلالی تزیین می‌کنیم.

طرز تهیه چیکن استراگانف؛ یک غذای ساده‌ی روس

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین