کد خبر: ۶۰۸۲۱۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴
موضع رییس‌جمهور در مورد ضرورت انجام ملاقاتی که منافع ملی را در پی داشته باشد تغییر نکرده

سخنگوی دولت: عده‌ای درباره اظهارات روحانی بدجنسی کردند

سخنگوی دولت در آستانه زمان تعیین شده برای کاهش گام سوم ایران در کاهش تعهدات برجامی اعلام کرد: استراتژی ما تعهد مقابل تعهد است، در این صورت گام سوم را متوقف می‌کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :

علی ربیعی در آغاز نشست هفتگی خود با گرامی داشت و تسلیت ماه محرم ، اظهار کرد:  قیام امام حسین (ع) به اصل امر به معروف و نهی از منکر  اعتبار بخشید.

وی ادامه داد : امام حسین (ع) نه فقط در زمان خودش چراغ بود، بلکه برای تمام دوران منش و روش ایشان در ایستادگی همراه با اخلاق به الگو تبدیل شد. اگر ما وارثان خوبی باشیم این  ایستادگی مقابل زور خارجی و مهربان بودن در داخل درس زیادی دارد.

سخنگوی دولت: عده‌ای درباره اظهارات روحانی بدجنسی کردند

در صورت پایبندی اروپا ایران به برجام باز خواهد گشت

ربیعی سپس با اشاره به تحرکلت دستگاه دیپلماسی در هفته گذشته گفت: یکی از مباحث جدی ما با مکرون و اتحادیه اروپا بوده است.  در صورت پایبندی آنان جمهوری اسلامی به برجام باز خواهد گشت. ما تعهد در مقابل تعهد را در دست گرفتیم، خوشبختانه در بسیاری موارد دیدگاه ها به هم نزدیک شده است.

وی با اشاره به سفر عراقچی به همراه نمایندگان وزارت نفت و بانک مرکزی به فرانسه ،تصریح کرد: باید نفت ایران خریداری شده و تعهد بازگشت پول انجام گیرد. این موضوع مذاکره ما است.

ماهاتیر محمد به ایران می‌آید

وی ادامه داد: سفر دکتر ظریف به مسکو هم در همین راستا است در زمینه تعهدات تجاری با روسیه به گفت‌وگو خواهیم نشست. علاوه بر حوزه های اقتصادی در مورد فعالیت های جدید سیاسی نیز صحبت خواهیم کرد. جناب آقای ماهاتیر محمد به ایران خواهند آمد. خوشبختانه ژاپنی ها هم تمایلات را برای کار در سطح بهتری را دنبال کردند.

سخنگوی دولت یادآور شد: نه تنها منزوی نشدیم، خوشبختانه وضعیت رو به جلو هم داشته و حرکت می کنیم. کماکان استراتژی ما تعهد مقابل تعهد است. در این صورت گام سوم را متوقف می‌کنیم. هرچه به تعهدات کامل برجامی نزدیک شویم، ما هم به آنچه تعهد داشتیم نزدیک می شویم.

روز جمعه فرصت ما برای گام سوم در کاهش تعهدات برجامی است

وی تاکید کرد: با استنباد به مفاد برجام کاهش تعهدات خود به برجام را اعلام کردیم، تعهدات را کم نکردیم که برجام را از بین ببریم. برای بازگشت طرف برجامی به تعهدات خود، این سیاست را اتخاذ کردیم. اروپا قادر به اجرای تعهداتش نباشد منطقی نیست ما باشیم. تا روز جمعه فرصت ما برای گام سوم است. اینکه به سمت گام سوم حرکت نکنیم به واکنش طرف اروپایی ربط دارد. مشروط به میزان رضایت ایران از رفتار اروپا حتی میزان بازنگری در سایر موارد هم وجود دارد.

پنج هزار میلیارد تومان به منابع بخش مسکن اضافه شد

ربیعی در ادامه با بیان اینکه کماکان سیاست‌های رفع موانع تولید را ادامه می‌دهیم گفت: دیروز تصمیم مهمی در راستای برنامه های مسکن دولت اتخاذ کردیم. پنج هزار میلیارد تومان به منابع بخش مسکن اضافه کردیم. این مورد به صورت وام، تکمیل مسکن مهر و سیاست های حمایتی مسکن دولت خواهد بود.

وی گفت: علاوه بر این هزارو پانصد میلیارد تومان از محل دارایی دولت تصویب شد در کنار این وام قرار بگیرد. این موضوع برای زیر ساخت‌ها است و نه وام.  الان ۳۵ درصد از مقدار بودجه ای که اعلام کردم در اختیار زیر ساخت آب و برق قرار گرفته است.

سخنگوی دولت تصریح کرد: بحث هماهنگی بین بخشی در ساخت مسکن هم انجام شده است. در گذشته فقدان هماهنگی ها باعث طولانی شدن بهره‌برداری و نارضایتی مردم بود.

نرخ تورم نقطه به نقطه مرداد نسبت به تیرماه کمتر شده است

ربیعی تصریح کرد: نرخ تورم نقطه به نقطه مرداد نسبت به تیرماه هشت واحد کمتر شده است، تولیدات واحدهای بزرگ صنعتی در بورس در تیرماه نسبت به خرداد رشد 5/6 درصد داشته، واردات لوازم خانگی هشتاد درصد کاهش داشته است

وی یادآور شد: ما افزایش 22درصدی جواز صنعتی داشته ایم، پس از 18 ماه پر استرس به سمت تعادل مثبت حرکت می‌کنیم که علامت خوبی است، علامت مثبت دیگر مقرون به صرفه بودن تولید است.

حجم قاچاق دارو بالا نیست

 سخنگوی دولت در ارتباط با موضوع قاچاق دارو گفت: حجم قاچاق دارو چه از خارج به داخل و چه بالعکس بالا نیست. زیر پنج درصد است. پس نمی شود گفت پدیده قاچاق داریم. اما دیدیم از کد محصولات دارو استفاده کرده و هرمون بدنسازی وارد کرده‌اند. با آقای نمکی صحبت کردم و آن ها شناسایی شده و در دست قوه قضایی هستند.

وی خاطرنشان کرد: تجویز هایی که پزشکان برای داروهای خارجی که شبیه داخلی اش وجود دارد. کمبود ما در این قسمت است. تولید ما در داخل درصد قابل توجهی است. این تصمیم مصرف کننده است برای جایگزینی داخلی کالا. در حوزه دارو از دکتر نمکی سپاس‌گذاری می کنم.

وی گفت: بحثهای ناصر خسرو یی ما در این مورد است که تولید داخلی هم داریم. یک میلیارد و چهارصد میلیون اختصاص ارز در بازار دارو و تجهیزات پزشکی بوده، 260 میلیون از این مبلغ اختصاصش نا معلوم بود که 160 میلیون آن شناسایی شد و صد میلیون دیگر آن هم طی گزارشی مشخص خواهد شد که اگر تخلفی باشد با آن برخورد می شود.

برای کاهش تعهدات برجامی تا روز آخر منتظر خواهیم ماند

ربیعی در ارتباط با گام سوم در برجام گفت: درست تا روز آخر منتظر خواهیم ماند و متناسب با آن تصمیم خود را خواهیم گرفت.

وی گفت: موضوع بخشی از تمام ملاقات‌های خارجی ما را برجام تشکیل می دهد. مسکو برای ما قابل اهمیت است. نقش مسکو در منطقه حائز اهمیت است. هم آقای ظریف و هم آقای اردکانیان حضور دارند تا در عرصه دیپلماتیک و تجاری گفت و گوها صورت بگیرد.

هر دو وزیر پیشنهادی به مجلس رای می‌آورند

سخنگوی در پاسخ به پرسشی درباره نحوه ورود مجلس به رای اعتماد به دو وزیر پیشنهادی دولت گفت: پیش بینی من این است هر دو وزیر رای خواهند آورد. مونسان راه آسان تری دارد، چون شناخته شده است. اما دکتر حاج میرزایی مشکل شناخته شده بودن دارند که من گفتم ایشان شناخت و تجربه بسیار خوبی در نهضت سواد آموزی داشته و برای حتی بعد از ۱۴۰۰ برنامه دارند.

سخنگوی دولت گفت: تبادل و همکاری ما در منطقه به نفع منطقه است. این همکاری به بهبود زندگی در منطقه کمک می‌کند. ما در سیاست‌هایمان است که با عراق ، افغانستان، ترکیه و ترکمنستان که اخیرا در سطح معاون اول ما در آنجا حضور داشتند و همچنین همسایگان آبی خود همکار ی خواهیم کرد. کماکان تاکید داریم پیمان های امنیتی را با همسایگان آبی خود داشته باشیم.

موضع رییس جمهور در مورد ضرورت انجام ملاقاتی که منافع ملی را در پی داشته باشد تغییر نکرده است

 وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اظهارات اخیر رئیس جمهور در حوزه مذاکرات و ارتباطات بین المللی گفت: رئیس جمهور همچنان بر موضع خود ایستاده که به خاطر منافع ملی در صورتی که اطمینان داشته باشند ملاقات و دیدار با فردی به مردم ما کمک می کند امتناع نمی‌کند.

وی ادامه داد: هیچ تناقضی در صحبت ایشان وجود نداشته است. مکلف به پیگیری منافع ملی هستند در مقابل اگر ملاقات با شخصی به نفع منافع ملی نیست، راحت امتناع می‌کنند. پیش‌داوری بدون در نظر گرفتن ابعاد صحبت رئیس جمهور در راستای استراتژی کسانی است که می خواهند ما منزوی شویم. باید هم افزایی داخلی ایجاد کرده و جامعه را نگران نکنیم. عده‌ای نگران شدند، عده‌ای بدجنسی کردند عده ای برداشت غلط کردند که ایشان عقب نشینی کردند.

وی خاطرنشان کرد: به نظر من هدف رئیس جمهور آمریکا با ایران یک چیز است و هدف ما یک چیز دیگر. هدف ما این است به هرآنچه که حقمان است و اجحاف شده برگردیم. ما کشور مستقلی هستیم، باید با ما منصفانه و بدون فشار صحبت شود. این صحبت های رئیس جمهور در راستای تعامل حداکثری با کشورهای دنیا بوده است.

سخنگوی دولت یادآورشد: آنچه که باعث شد امریکا به ایران فشار بیاورد احساس عدم هماهنگی در بالا و پایین ایران است. فکر می کردند با تحریم به تحلیل خود می رسند. فتوای از موضع رهبری برای ما حالت قانونی دارد. بعد از این احساس کردند درست است فشار هست، اما مردم اعتماد دارند و در جامعه انسجام وجود دارد.

وی همچنین عنوان کرد که  برخی تحلیل های روزنامه ها را که می‌خوانم انگار هنوز در دوران انتخاباتی هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
1
3
استراتژی ما تعهد در مقابل تعهد است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
1
4
با دم پایی گام برداشتن عاقبت ندارد .
به قول پوتین هم نباید اعتماد کرد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
0
0
موضع رییس جمهور در مورد ضرورت انجام ملاقاتی که منافع ملی را در پی داشته باشد تغییر نکرده است.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین