کد خبر: ۶۰۸۲۶۲
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵

تعویق واگذاری استقلال و پرسپولیس تا پایان سال

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به برگزاری نشست تخصصی با کمیسیون اصل ۴۴ درباره واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، گفت: با توجه به فراهم نبودن شرایط و تفاهم با مجلس و نهادهای نظارتی، این واگذاری حداکثر تا پایان سال به تعویق افتاد.
تعویق واگذاری استقلال و پرسپولیس تا پایان سال
آفتاب‌‌نیوز :

مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان درباره واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس پس از نشست با کمیسیون اصل 44 قانون اساسی در این رابطه، به تاریخچه خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس اشاره و عنوان کرد: در روزهای پایانی سال گذشته مصوبه‌ای در هیات دولت به تصویب رسید که این دو باشگاه از طریق سازمان خصوصی سازی به روشی که 4 سال قبل یکبار تجربه شده بود، واگذار شوند.

وی ادامه داد: افزون بر این مجلس نیز در جریان تصویب قانون بودجه سال 98، حکمی را در بند (هـ) تبصره 2 قانون بودجه سال 98 به تصویب رساند که واگذاری این دو باشگاه با کشف قیمت در فرابورس تا پایان شهریورماه سال 98 انجام گیرد و پس از آن 51 درصد از سهام دو باشگاه به صورت بلوکی و مابقی آن به صورت سهامی عام عرضه شود.

همه دستگاه‌ها درباره امکان پذیر نبودن واگذاری تا شهریورماه هم نظر بودند

این عضو هیات دولت اضافه کرد: پس از این مصوبه، جلسات بسیاری با سازمان بورس، فرابورس، سازمان خصوصی سازی و مرکز پژوهش های مجلس برگزار شد که نظر همه دستگاه‌ها این بود که واگذاری دو باشگاه با شیوه و مدل قانونگذار یعنی براساس بند (هـ) تبصره 2 قانون بودجه تا شهریور ماه امکانپذیر نیست.

سلطانی فر اضافه کرد: البته تا به امروز صورت های مالی دو باشگاه تهیه شده و تمامی اسناد و مدارک سرخآبی‌ها برای واگذاری به مراجع ذی‌ربط ارائه شده است، ولی باز هم کارشناسان اجرایی معتقدند که ظرف مدت 6 ماه مهلت قانونی این امکان واگذاری وجود ندارد.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه بر همین اساس درخواست شد که در مهلت تعیین شده برای واگذاری تجدیدنظر صورت بگیرد، افزود: کمیسیون مربوطه یعنی کمیسیون اصل 44 قانون اساسی تشکیل جلسه داد و همکاری‌های خوبی در این زمینه داشت تا برای این مهم چاره اندیشی شود.

وی با تاکید بر اینکه مصمم هستیم واگذاری سرخابی ها تا پایان سال صورت گیرد، تصریح کرد: واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به سود ورزش، مردم و دولت خواهد بود، بنابراین مصمم هستیم که این واگذاری تا پایان سال صورت گیرد.

این عضو کابینه دولت دوازدهم ادامه داد: کارشناسان و دست اندرکاران معتقدند با مدلی که پیش از این تجربه شده، می توان واگذاری را انجام داد. خوشبختانه در این زمینه همگرایی خوبی میان دستگاه ها به وجود آمده و همه دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله سازمان بورس، فرابورس و سازمان خصوصی سازی به وجود آمده است.

سلطانی فر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت با بیان اینکه بر این اساس، زمان 6 ماهه تا پایان شهریورماه به یک سال افزایش پیدا کرد، افزود: همچنین در کارگروهی با محوریت وزارت ورزش و با حضور نمایندگانی از مجلس، سازمان خصوصی سازی، بورس و فرابورس، دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور، بررسی های کارشناسی برای تعیین مدل واگذاری نیز تا پایان شهریور ماه انجام خواهد گرفت.

وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: در این کارگروه بررسی می‌شود که این واگذاری یا به صورت مدل مصوبه دولت و یا به مدل مصوبه مجلس خواهد بود تا به فوریت بتوانیم تا پایان سال این واگذاری را انجام دهیم.

وی افزود: البته اگر قرار باشد با مدل سازمان خصوصی سازی این واگذاری صورت گیرد شاید بتوان زودتر از پایان سال این واگذاری را انجام داد، حتی 4 سال قبل که این اقدام انجام شد؛ فقط به دلیل نبود اهلیت برای خریدار این واگذاری انجام نگرفت.

این عضو کابینه دولت دوازدهم تاکید کرد: بنابراین معتقدیم با روش سازمان خصوصی‌سازی می‌توان این واگذاری را تا پیش از انتهای سال نهایی کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین