کد خبر: ۶۰۸۳۱۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۶

تبلیغ گسترده یک بازی خشن در شهر+عکس

به‌دنبال تبلیغات گسترده این بازی در سطح شهر و فضای مجازی و همچنین با توجه به عدم رعایت محدودیت ممنوعیت سنی زیر ۱۸ سال برای این بازی، انجمن حمایت از حقوق کودکان نامه‌ای به وزیر ارشاد با رونوشت به معاونت نظارت و ارزشیابی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نوشته و درخواست بررسی و پیگیری این موضوع را کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :

اگر به بیلبوردهای شهری دقت کرده باشید، حتما چشم‌تان به «بووووووم»، «ت ت تق تق» یا «دررررررر» خورده است. بیلبوردی که آوای صداهای بمب و اسلحه را نوشته و در قسمت پایین بیلبورد هم اشاره کرده که «این صدای دلنشین زولاست». تبلیغی محیطی برای یک بازی جنگی که ادعا می‌کند صدای بمب و اسلحه و .. دلنشین است. نکته مهم در این بازی این است که برای ثبت نام هیچ محدودیت سنی ندارد؛ در حالی که بازی پر از خشونت است و در رده‌بندی بازی‌های با تم خشونت مشخص شده که محدودیت سنی آن مثبت ۱۸ سال است. در واقع برای ثبت نام در این بازی تنها نام و نام خانوادگی و ایمیل مورد نیاز است و در قوانین بازی هم اشاره‌ای به این محدودیت سنی نشده است.

در همین میان به‌دنبال تبلیغات گسترده این بازی در سطح شهر و فضای مجازی و همچنین با توجه به عدم رعایت محدودیت ممنوعیت سنی زیر ۱۸ سال برای این بازی، انجمن حمایت از حقوق کودکان نامه‌ای به وزیر ارشاد با رونوشت به معاونت نظارت و ارزشیابی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نوشته و درخواست بررسی و پیگیری این موضوع را کرده است.

تبلیغ گسترده یک بازی خشن در شهر+عکس

در این نامه آمده است:

« - طبق ماده ۱۹ پیمان‌نامه جهانی حقوق کودک، کشورهای‌ طرف‌ کنوانسیون‌ تمام‌ اقدامات‌ قانونی‌، اجرایی‌، اجتماعی‌ و آموزشی‌ را در جهت‌ حمایت‌ از کودک‌ در برابر تمام‌ اشکال‌ خشونت‌های‌ جسمی‌ و روحی‌، آسیب‌رسانی‌ یا سوءاستفاده‌، بی‌توجهی‌ یا سهل‌انگاری‌ و بدرفتاری‌ به عمل خواهندآورد.

- طبق ماده ۲۷ پیمان‌نامه جهانی حقوق کودک نیز، کشورهای‌ طرف‌ کنوانسیون‌ حق‌ تمام‌ کودکان‌ را نسبت‌ به‌ برخورداری‌ از استاندارد مناسب‌ زندگی‌ برای‌ توسعه‌ جسمی‌، ذهنی‌، روحی‌، اخلاقی‌ و اجتماعی‌ به‌ رسمیت‌ می‌شناسند.

- بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای براساس نظام ملی رده بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای (ESRA)، رده سنی ۱۸+ را برای بازی زولا در نظر گرفته اما در صفحه ایجاد حساب کاربری و نصب این بازی هیچ گزینه یا امکانی برای احراز سن کاربر لحاظ نشده است.

عنایت دارید که رده‌بندی سنی بازی‌های ویدئویی بر اساس خصوصیات جسمی- حرکتی، عقلی- ذهنی، خصوصیات عاطفی و اجتماعی که در گروه‌های سنی متفاوت است، صورت می‌گیرد و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز با توجه به تأثیرات سوء جسمانی و روانی بازی‌های رایانه‌ای نسبت به اعمال محدودیت برای گروه‌های سنی مختلف اقدام می‌کند، خواهشمند است در راستای حسن اجرای این امر دستورات لازم جهت نظارت در این زمینه و جلوگیری از استمرار این روش را مبذول فرمایید.»

تبلیغ گسترده یک بازی خشن در شهر+عکس

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
2
2
بیلبوردی که آوای صداهای بمب و اسلحه را نوشته.

ضرر نفسانی , اقتصادی, معنوی ان از اوای صداهای .....خیلی کمتر است .
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
4
1
فقط غر زدنو بلدید. یجوری حرفی می زنید انگار سیستم آموزش و پرورش عالیه، صداوسیما معرکه است شبکه های اجتماعی کاملا سازنده ان فقط گیر همین بازی هستیم ما.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین