کد خبر: ۶۰۸۳۸۵
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰

سفیر گردشگری برزیل ماکرون را "دلقک" و همسرش را "دراگون" خواند

وزیر گردشگری برزیل با انتشار ویدیویی رئیس‌جمهوری فرانسه را به "خفه کردن" تهدید و بعد به همسر او توهین کرد.
سفیر گردشگری برزیل ماکرون را
آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، رنزو گریسی، سفیر گردشگری و مبارز سابق هنر‌های رزمی ترکیبی در برزیل، در واکنش به انتقاد امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه از مدیریت برزیل در مورد آتش‌سوزی جنگل‌های آمازون سخنانی توهین‌آمیز علیه او و همسرش بریژیت مطرح کرد.

گریسی ماه گذشته از سوی ژایر بولسونارو، رئیس‌جمهوری برزیل در این سمت انتخاب شد، اما توسعه بخش گردشگری این کشور بعد از بروز آتش‌سوزی در جنگل‌های آمازون در هفته‌های گذشته با مشکلاتی روبرو شد. این سفیر با توصیف این آتش‌سوزی به عنوان "آتش‌های دروغین" پاسخ انتقاد‌های ماکرون را با توهین و تهدید داد.

او در پیامی ویدیویی در توییتر گفت: «دلقک، تنها آتشی که هست آتش درون قلب برزیلی‌ها و آتش درون قلب رئیس‌جمهوری ماست. از این طرف‌ها بیایی گردنت را همانند گردن جوجه‌ای می‌گیریم. ما را احمق فرض نکنید.»

این سفیر همچنین در مصاحبه‌ای با اشاره به ماکرون، منتقدان را "دار و دسته دلقک‌ها" نامید. این مقام برزیلی در ادامه سخنانش، همسر ۶۶ ساله امانوئل ماکرون را "اژدها" خطاب کرد. او در ادامه توهین‌هایش گفت: "اگر از کشوری انتقاد می‌کنید برای شنیدن حجمی از مزخرف درباره خودت و خانواده‌ات آماده باش. این حقیقت که او (ماکرون) با یک دراگون زندگی می‌کند او را به کارشناس آتش تبدیل نمی‌کند. او زشت است برادر من. "

بولسونارو هم پیشتر اظهارنظری اهانت‌آمیز در مورد همسر ماکرون را در فیسبوک به اشتراک گذاشته بود؛ ماکرون هم ساکت نماند. رئیس‌جمهوری فرانسه با انتقاد شدید از رفتار "به شدت نامحترمانه" بولسونارو، اظهار امیدواری کرد که دوران ریاست جمهوری رئیس‌جمهوری برزیل به زودی به پایان برسد. بولسونارو در پاسخ به ماکرون گفت که این "حمله‌ها" را نمی‌پذیرد.

یک کاربر فیس بوک عکس‌هایی از بولسونارو و همسر ۳۷ ساله‌اش و همچنین ماکرون و همسرش منتشر کرده بود و در مقایسه‌ای تحقیرآمیز نوشته بود: "حالا می‌فهمید چرا ماکرون بولسونارو را اذیت می‌کند؟ شرط می‌بندم، ماکرون به بولسونارو حسادت می‌کند". رئیس‌جمهوری برزیل در تأیید این اظهارنظر نوشته بود: «تحقیرش نکنید.‌ها ها ها.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین