کد خبر: ۶۰۸۳۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴

ظریف: اروپا تاکنون آماده ریسک کردن برای حفظ برجام نبوده است

وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگویی مواضع ایران را درباره پاره‌ای مسائل موجود در سطح منطقه و جهان از جمله وضعیت کنونی برجام تشریح کرد.
ظریف: اروپا تاکنون آماده ریسک کردن برای حفظ برجام نبوده است
آفتاب‌‌نیوز :

محمدجواد ظریف، وزر امور خارجه ایران در گفت‌وگو با شبکه راشاتودی درباره وضعیت برجام و این که آیا این توافق از بین رفته است یا خیر گفت: نه این طور نیست. چراکه من باور دارم برجام یک دستاورد مهم در دیپلماسی بود و خیلی زود است که درباره از بین رفتن آن صحبت کنیم.

وی همچنین در این باره گفت که متاسفانه کشورهای اروپایی نتوانسته‌اند پولشان را در جایی هزینه‌کنند که حرف آن را می‌زنند. آن‌ها حمایتشان از برجام را اعلام کرده‌اند اما آماده ریسک کردن و سرمایه‌گذاری برای حفظ یک دستاورد مهم دیپلماسی نبودند. ما[فقط] درباره اروپا حرف می‌زنیم چون روابط خوبی با روسیه و چین [به عنوان شرکای برجام] داریم، البته آمریکا بر این دو کشور نیز اثر گذاشته است. تحریم‌های آمریکا که نه، بلکه اقداماتی غیرقانونی که من به آن جنگ اقتصادی علیه ایران می‌گویم، بر این دو کشور اثر گذاشته است. اما اروپایی‌ها علیرغم اظهارات کلی در حمایت از برجام، آماده سرمایه‌گذاری برای آن نبوده‌اند. این که آن‌ها به تعهداتشان عمل کنند، اهمیت دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
0
0
پس چرا به خانم موگرینی چسبیده ای؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین