کد خبر: ۶۰۸۴۱۷
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳

برای چه خودروهایی کارت سوخت صادر نمی‌شود؟

معاون فنی و عملیاتی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان البرز گفت: دریافت هرگونه مبلغ یا وجهی بابت استفاده از کارت جایگاه توسط اپراتورها در جایگاه های عرضه سوخت ممنوع است و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده مواردی از قبیل دریافت وجه اضافه بر مبلغ بنزین با سامانه پاسخگوئی ۰۹۶۲۷ و یا با شماره تلفن 02632542517 تماس گرفته و تخلف را منعکس کنند.
برای چه خودروهایی کارت سوخت صادر نمی‌شود؟
آفتاب‌‌نیوز :

‌اسفندیار هندی گفت: طبق مصوبه دولت، موتورسیکلت‌های با سن بالای ۱۰ و خودروهای با سن بالای 25 سال به دلیل فرسودگی نمی‌توانند کارت سوخت دریافت کنند و صاحبان این وسایل نقلیه باید سوخت مورد نیازشان را از طریق کارت آزاد داخل جایگاه‌ها تهیه کنند.

هندی افزود: کسانی که هنوز موفق به دریافت کارت سوخت شخصی نشده‌ و یا کارت سوخت خود را در جایگاه‌ها به همراه ندارند، می‌توانند برای سوخت گیری از کارت‌های موجود در جایگاه استفاده کنند.

هندی با بیان اینکه در فرایند استفاده از کارت سوخت جایگاه، گرفتن هرگونه وجه اضافی توسط اپراتورها ممنوع است، توضیح داد: دریافت هرگونه مبلغ یا وجهی بابت استفاده از کارت جایگاه توسط اپراتورها در جایگاه های عرضه سوخت ممنوع است و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده مواردی از قبیل دریافت وجه اضافه بر مبلغ بنزین با سامانه پاسخگوئی ۰۹۶۲۷ و یا با شماره تلفن 02632542517تماس گرفته و تخلف را منعکس کنند.

معاون فنی و عملیاتی منطقه البرز همچنین با اشاره به اعمال محدودیت‌هایی در لیتراژ سوخت‌گیری خودروها با کارت آزاد جایگاه‌ها گفت: از ابتدای شهریور میزان سوختگیری با کارت آزاد جایگاه در هر بار سوختگیری از ۶۰ لیتر به ۳۰ لیتر کاهش یافته که این امر با هدف جلوگیری از قاچاق سوخت در برخی مناطق کشور صورت گرفته است.

هندی افزود: میزان لیتراژ در هر بار سوختگیری با کارت سوخت شخصی ‌همان ۶۰ لیتر است.

هندی درمورد افرادی که رمز کارت سوخت خود را فراموش کرده اند، گفت: مالکان این خودروها می‌توانند با وارد کردن رمز پیش‌فرض چهاررقم سمت راست کد ملی شخصی که کارت هوشمند سوخت به نام آن صادر شده است نسبت به فعال‌سازی رمز کارت هوشمند سوخت خود اقدام نمایند.

وی اضافه کرد: همچنین مالکان خودروها به منظور درخواست کارت هوشمند سوخت المثنی، می‌توانند با مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +۱۰، درخواست کارت هوشمند سوخت المثنی خود را ثبت نمایند.

معاون فنی و عملیاتی شرکت نفت استان البرز در پایان ضمن درخواست پیگیری و استفاده از کارت سوخت شخصی توسط همشهریان از آنان خواست با مراجعه به سایت www.epolice.ir و وارد کردن پلاک خودرو، بارکد پستی کارت هوشمند سوخت خود را دریافت و با مراجعه به سایت www.post.ir ، قسمت رهگیری مرسولات پستی،آدرس باجه معطله‌ای که کارت سوختشان در آنجا وجود دارد را مشاهده و اقدام به دریافت آن کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین