کد خبر: ۶۰۸۴۳۴
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹

ادامه تلاش‌های آمریکا برای استقرار نظامیان بیشتر در لهستان

معاون رئیس جمهور آمریکا با سفر به لهستان تلاش دارد زیرساخت‌های لازم را برای استقرار تعداد بیشتری از نظامیان آمریکایی در این کشور فراهم کند.
آفتاب‌‌نیوز :

معاون رئیس جمهور آمریکا گفته است که ایالات متحده قصد دارد حضور نظامی خود در لهستان را افزایش دهد.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «پرس تی وی» «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی مشترک با «آندژی دودا» رئیس جمهور لهستان در ورشو، پایتخت لهستان اظهار داشت که دو طرف برنامه‌هایی را برای استقرار 1000 نظامی آمریکایی در لهستان دارند.

رئیس جمهور لهستان اظهار داشت : «پیشنهادات زیادی وجود دارد و امیدواریم امسال بتوانیم توافق نهایی را در مورد تمدید حضور آمریکا منعقد کنیم.»

مایک پنس نیز متقابلا گفت که دو کشور ساخت پایگاه‌های مشترک را نهایی کرده اند، اما سئوالاتی درباره زمان بندی احتمالی این طرح به پنتاگون ارجاع شده است. نظامیان آمریکایی در لهستان اینک در تعدادی از پایگاه‌های این کشور بصورت چرخشی یا موقت زندگی می‌کنند.


پیشتر قرار بود که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به لهستان سفر کند، اما وقوع طوفان دوریان، موجب لغو این سفر شد. گفته می‌شود که ترامپ طی دیدار آتی خود از لهستان به احتمال زیاد از متحدین ناتو هزینه بیشتری را درخواست می‌کند.

این در حالی است که رئیس‌جمهور روسیه به تازگی درباره هر گونه اقدام آمریکا برای استقرار موشک‌های کروز در اروپا هشدار داده بود. ولادیمیر پوتین در نشست مطبوعاتی مشترک با همتای فنلاندی خود به خبرنگاران گفت، روسیه نگران استقرار موشک‌های کروز جدید آمریکا در «رومانی» و «لهستان» است.

رئیس جمهور روسیه افزود که مسکو چنین استقرار موشکی را «تهدید» تلقی می‌کند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه گفت: «اگر آمریکا با چنین ایده‌هایی پیش برود، مسکو اقدامات مناسب و متقابل را انجام می‌دهد، البته روسیه آماده گفت‌و‌گو با آمریکا و هردو شریک اروپایی این کشور در این باره است.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین