کد خبر: ۶۰۸۴۶۲
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۶

ایران جزو پنج کشور برتر دنیا در زمینه هیپنوتیزم است

رئیس انجمن هیپنوتیزم آسیا، کشورهای آمریکا، آلمان، فرانسه، ایتالیا و ایران را به لحاظ سطح دانش هیپنوتیزم در زمره برترین کشورهای جهان معرفی و بیان کرد: ایران از جایگاه بالایی در حوزه درمان با استفاده از هیپنوتیزم در دنیا برخوردار است.
آفتاب‌‌نیوز :

مهدی فتحی ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در محل ساختمان جدید بیمارستان امام رضا(ع) اظهار داشت: بزرگترین رویداد هیپنوتیزم آسیا از ۲۳ تا ۲۶ مهر ماه ۹۸ در مجمتع برج سپید مشهد در ۶ محور تخصصی و با حضور نمایندگان ۲۴ کشور از ۵ قاره جهان به مدت ۴ روز برگزار می‌شود که در این رویداد نمایندگانی از کشورهای چین، ژاپن، اندونزی، افغانستان، پاکستان، ارمتستان، گرجستان، آلمان، انگلیس، ترکیه، سوئیس، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، آفریقای جنوبی، مکزیک، اروگوئه و دیگر کشورهای جهان حضور دارند.

وی افزود: در این کنگره ۶۰ سخنرانی علمی و ۳۲ کارگاه تخصصی برگزار می‌شود و گروه‌های مخاطب آن شامل پزشکان، دندانپزشکان، ماماها، پرستاران، روانشناسان و غیره هستند و نزدیک به هزار شرکت‌کننده داریم که ۱۴۰ نفر از آن‌ها خارجی هستند و از این تعداد نیز ۸۰ نفر سخنرانی علمی و کارگاهی می‌کنند؛ ۹ سخنران داخلی در قالب سخنرانی و کارگاه داریم.

رئیس انجمن هیپنوتیزم آسیا با بیان اینکه روسای انجمن هیپنوتیزم جهان و کشورهای شاخص دنیا در این رویداد علمی و پزشکی حضور دارند، خاطرنشان کرد: این کنگره به دنبال فعالیت‌هایی که از سال ۹۱ آغاز کرده مشهد را به عنوان قطب هیپنوتیزم آسیا معرفی کرده و تاکنون ۵ کنگره آن در این شهر برگزار شده و امسال ششمین کنگره برگزار می‌شود و در این رویداد مشهد به مدت ۳ سال به عنوان مسئول قطب هیپنوتیزم آسیا معرفی می‌شود.

فتحی تصریح کرد: برخی مواردی که در بحث هیپنوتیزم بیان می‌شود همچون خواب طولانی برای کسی که این کار را انجام می‌دهد تایید علمی و پزشکی ندارد و به مردم هم می‌گوییم اینگونه موارد را باور نکنند، زیرا صحت ندارد.

وی تاکید کرد: بسیاری از درمان‌ها همچون ترس از حیوانات، حشرات، اعمال جراحی، درمان‌های دندان، طب زنان و زایمان و غیره بوده است.همچنین افزود هیپنوتیزم پدیده کاملا طبیعی مغز است.

رئیس انجمن هیپنوتیزم آسیا با تاکید بر اینکه مشهد قطب طب هیپنوتیزم زنان و زایمان بوده و با این روش ۲۵۰ زایمان طبیعی انجام شده و عوارض سزارین جلوگیری به‌عمل آمده است، بیان کرد: در مشهد بسیاری از اعمال جراحی‌ را داریم که با بی‌حسی و بدون نیاز به بیهوشی انجام می‌شود و می‌توانیم برخی از این اعمال با هیپنوتیزم انجام دهیم و از عوارض دارویی این اعمال جلوگیری کنیم.

فتحی گفت: انجمن هیپنوتیزم ایران در ۵ سال اخیر بالغ بر ۷ هزار نفر را آموزش داده و کشور ما قطب نخست آسیا و پنجم جهان هستیم و در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هیپنوتیزم در ۷ رشته تخصصی فعال شده و دانشگاه علوم پزشکی مشهد نخستین دانشگاه کشور بوده که این دروس را در کلاس‌های درس خود دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین