کد خبر: ۶۰۸۵۵۴
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰

ایلیا ایلین: در قهرمانی جهان برای مدال رقابت نمی‌کنم

وزنه‌بردار مطرح قزاقستان اعلام کرد در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۹ برای کسب مدال رقابت نخواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان ۱۳ روز دیگر در تایلند آغاز می شود. با توجه به اینکه در سال قبل از المپیک قرار داریم رقابت سنگینی را در این مسابقات و به ویژه اوزان المپیکی شاهد خواهیم بود. دسته ۹۶ کیلوگرم یکی از وزن هایی است که علاوه بر المپیکی بودن مدعیان زیادی هم دارد که اتفاقا ایران هم در این وزن جزو مدعیان است.

از وزنه‌برداران نامدار این وزن می‌توان به تیان تائو نایب قهرمان المپیک ریو و نایب قهرمان جهان در سال ۲۰۱۸ ،کیانو رستمی و ایلیا ایلین قزاق اشاره کرد و در کنار آنها تسیخانتسو از بلاروس (قهرمان اروپا)، فارس الباخ از قطر و اونیکا از رومانی از دیگر مدعیان این وزن هستند.

سهراب مرادی قهرمان و رکورد دار جهان غایب بزرگ این وزن در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ خواهد بود.

البته ایلیا ایلین وزنه بردار مطرح قزاقستان تلاش می کند مجوز حضور در المپیک را بگیرد و به نظر می رسد برای المپیک می خواهد رکوردهای خوبی را ثبت کند و روی سکو برود.

ایلیا ایلین در گفتگو با ایسنا و در پاسخ به این پرسش که برای مسابقات جهانی می خواهد رقابت جذابی با وزنه برداران مدعی دیگر برای کسب مدال داشته باشد، تاکید کرد: خیر. فعلا فقط می‌خواهم مجوز حضور در المپیک را داشته باشم.

او مقام خود را در مسابقات جهانی پیش بینی کرد و گفت: فکر می کنم مقام هفتم جهان را بگیرم.

ایلیا یک ماه پیش در مسابقات قهرمانی کشور قزاقستان رکورد ۱۷۰ یک ضرب و ۲۰۰ دوضرب و مجموع ۳۷۰ کیلوگرم را به ثبت رساند که در چند ماه اخیر بهترین رکوردش بوده است. او در سه مسابقات گزینشی اخیری که شرکت کرده بود رکورد های ۳۴۵، ۳۵۰ و ۳۶۵ کیلوگرم را به ثبت رسانده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین