کد خبر: ۶۰۸۵۶۷
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶

هشدار هواوی به هند: بدون ما عقب می‌مانید

در شرایطی که آمریکا به شدت به هند برای عدم استفاده از خدمات نسل پنجم تلفن همراه شرکت هواوی فشار می‌آورد، طرف چینی نیز به هند هشدار داده که با این کار از فناوری‌های روز عقب می‌ماند.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از آسین ایج، هواوی در این زمینه بیانیه‌ای صادر و تصریح کرده که ممنوع کردن مشارکت این شرکت در عرصه راه اندازی خدمات نسل پنجم در هند موجب خواهد شد تا هند بین دو تا سه سال از بقیه کشورها در زمینه بهره برداری از مزایای شبکه‌های نسل پنجم عقب بیفتد.

هند هم اکنون در حال مذاکره با شرکت‌های مخابراتی مختلفی به منظور تصمیم گیری در مورد نحوه راه اندازی شبکه تلفن همراه نسل پنجم است. در این میان آمریکا از هند خواسته که هیچ مذاکره‌ای در این زمینه با هواوی انجام ندهد و این شرکت را از ابتدا از روند مذکور کنار بگذارد.

آمریکا این فشار را بر روی بسیاری از کشورهای اروپایی و آسیایی دیگر نیز وارد کرده است. اما اکثر آنها این درخواست را رد کرده و برخی دیگر نیز با آن موافقت کرده اند.

در ماه جولای گذشته سفیر هند در چین به وزارت خارجه این کشور فراخوانده شد تا از نگرانی‌های چین در مورد دخالت آمریکا برای دور نگهداشتن هواوی از بازار هند مطلع شود. ظاهراً در این دیدار چین به هند هشدار داده که اگر هواوی را از بازار مخابراتی خود کنار بگذارد، مشکلات جدی برای شرکت‌های هندی فعال در چین ایجاد خواهد شد.

در حال حاضر هواوی با سامسونگ و سونی اریکسون برای ارائه خدمات نسل پنجم تلفن همراه در بسیاری از نقاط جهان رقابت دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین