کد خبر: ۶۰۸۵۹۶
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹

احمدی: جودو شاید در تنگنا و مضیقه قرار بگیرد/ مولایی همچنان می‌تواند ملی‌پوش ایران باشد

معاونت توسعه فرهنگی و همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: سعید مولایی می‌تواند ملی پوش ایران در تمام رویدادهای بین المللی و المپیک باشد و هیچ مشکلی برای بازگشت او به کشور نیست.
آفتاب‌‌نیوز :

عبدالحمید احمدی در حاشیه مجمع فدراسیون تیراندازی با کمان در جمع خبرنگاران در خصوص موضع‌گیری سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در خصوص سعید مولایی، اظهار کرد: همه این‌ها همان شواهدی است که پیش از این درباره آن صحبت کردیم و یک لابی صهیونیستی در جهت ایجاد حاشیه برای فدراسیون جودو ایران و برای این قهرمان کشور ایجاد شده است. اقدامات رییس فدراسیون جهانی جودو چه قبل از برگزاری مسابقات قهرمانی ژاپن و چه در حین آن و مذاکراتی که با مولایی برای جدایی وی و امکان عزیمت او در آلمان انجام شده بود، حاکی از برنامه‌ای بود که این فدراسیون درباره جدایی مولایی انجام داده بود.

وی گفت: حرف اساسی همان بیانیه‌ای بود که کمیته ملی المپیک اعلام کرد. این کارها یک دخالت آشکار سیاسی توسط یک فدراسیون بین المللی است و قابل دفاع نیست و تطبیقی با مقررات آنها ندارد.

وی افزود: بیانیه وزارت خارجه امریکا نه در داخل کشور و نه بر سعید مولایی قهرمان ملی ما تاثیری نخواهد داشت و این ورزشکار مورد حمایت کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش است. ملایی همچنان می‌تواند ملی پوش ایران و نماینده ایران در المپیک باشد و امیدوارم فدراسیون های جهانی به این جوسازی ها توجهی نکند. این ها مواردی است که در هیچ بخش ورزش جهان معمول نبوده و این برای اولین بار در حوزه ورزش جهان رخ داده است.

معاون وزیر در خصوص تعلیق فدراسیون جودو خاطرنشان کرد: امکان دارد در ادامه اقدامات صورت گرفته برای ما مشکلات و مضیقه ایجاد شود اما این دال بر عملکرد اشتباه فدراسیون جودو نیست. فدراسیون جودو به صورت رسمی و تعریف شده کار خود را انجام داده و هیچ بهانه ای برای تنگنا قراردادن ما وجود ندارد مگر این که اقدامات خاص غیرمعمول و مردود باشد که در این صورت خودشان باید پاسخگو باشند.

وی در پایان درباره اقدامات سرمربی پیشین تیم ملی جودو گفت: من بعید می دانم این اقدامات به نتیجه برسد و هرکسی عرق ایرانی دارد باید خودش را با کشور همراه کند و همه اذعان داریم که مجموع سرمایه‌گذاری‌ها برای رشد و پرورش ورزشکاران با بودجه ملی صورت می گیرد. به هر صورت در مواد مختلف کار را رصد می کنیم و امیدوارم با کمترین حاشیه این موضوع حل شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین