کد خبر: ۶۰۸۶۱۵
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۳

برترین و بدترین‌های لیگ برتر فوتبال تا هفته دوم

با پایان هفته دوم رقابت های لیگ برتر فوتبال سپاهان در صدر قرار گرفته و تیم شاهین شهرداری بوشهر در قعر جدول حضور دارد.
برترین و بدترین‌های لیگ برتر فوتبال تا هفته دوم
آفتاب‌‌نیوز :

با گذشته دو هفته از رقابت های لیگ برتر، تنها دو تیم سپاهان و پدیده موفق به کسب دو پیروزی شده اند و تیم های پیکان و شاهین شهرداری بوشهر نیز هر دو بازی خود را واگذار کرده اند؛ در صدر شاگردان امیرقلعه نویی تفاضل گل بهتری دارند و در پایین جدول هم تیم شاگردان ویسی که دو دیدار سخت خود را برابر سپاهان و شهرخودرو انجام داده اند، با تفاضل گل 4- در رتبه شانزدهم جدول قرار دارند.

در زیر به بررسی اجمالی برترین ها و بدترین های دو هفته لیگ نوزدهم از حیث شرایط تیمی می پردازیم.

*بهترین خط هجومی: نساجی مازندران که با 4 امتیاز از دو بازی، توانسته در رتبه سوم جدول رده بندی قرار بگیرد، 5 گل در دو بازی برابر گل گهر سیرجان و پیکان ثبت کرده است تا بهترین خط هجومی تا اینجای مسابقات باشد.

*بیشترین شوت: تیم فوتبال سپاهان که صدرنشین جدول رده بندی است، 29 مرتبه به دروازه حریفان شوتزنی کرده است که این تیم را دررتبه اول قرار می دهد.

برترین و بدترین‌های لیگ برتر فوتبال تا هفته دوم

*بیشترین شانس گل: سپاهان که در این فصل خط هجومی و میانی قدرتمندی دارد، آمار بیشترین ایجاد موقعیت گل را نیز به خودش اختصاص داده است.

*بیشترین مالکیت: آمار بیشترین مالکیت توپ در دو هفته ابتدایی به دو تیم استقلال و شهرخودرو اختصاص دارد که البته در جمع آوری امتیاز به هیچ وجه قابل مقایسه با هم نیستند. با این حال این آمار نشان می دهد، استراماچونی مربی ایتالیایی استقلال تاکید زیادی روی این موضوع دارد و گذشت زمان می تواند، تیم بهتری را به معرض نمایش هواداران آبی بگذارد.

*بیشترین پاس: شاید اگر پیش از شروع مسابقات نیز در این مورد از اهالی فوتبال سوال پرسیده می شد، آنها از تیم یحیی گل محمدی نام می بردند که فصل گذشته پدیده لیگ بود. این آمار مطابق انتظار با ارسال 978 پاس با دقت 84 درصد به شهرخودرو اختصاص یافته است.

*بیشترین نبرد هوایی موفق: اینکه شاگردان یحیی گل محمدی در این بخش، بهترین آمار را ثبت کرده اند، با توجه به بازیکنان میانی این تیم کمی تعجب برانگیز است ولی بازیکنان شهرخودرو که شش امتیاز از دو بازی گذشته کسب کرده اند، آمار 50 نبرد هوایی موفق را به نام شهرخودرو زده اند.

*بیشترین سانتر: شاگردان امیرقلعه نویی که یکی از تاکتیک های اصلی آنها برای رسیدن به گل، استفاده از فضاهای کناری زمین است، در این مورد، بیشترین آمار را به خود اختصاص داده اند و طی 180 دقیقه 63 بار روی محوطه جریمه دو حریف خود یعنی شاهین شهرداری بوشهر و ماشین سازی ارسال داشته اند؛ یعنی تقریبا هر سه دقیقه یک ارسال. سپاهان برای رسیدن به این هدف، بازیکنان خوبی در چپ و راست بخش هجومی خود نظیر نورافکن، آقایی، محبی و منصوری در اختیار دارد و با اضافه شدن حسینی وضعیت آنها بهتر هم خواهد شد.

*بیشترین شوت متحمل شده: شاهین شهرداری بوشهر را می توان یکی از تیم هایی به شمار آورد که با قرعه مناسبی در ابتدای لیگ مواجه نشده؛ شاگردان ویسی در واقع با دو تیم شهرخودرو و سپاهان مصاف داده اند که از مدعیان اصلی لیگ هجدهم بودند و در لیگ نوزدهم هم مقتدرانه کارشان را آغاز کرده اند. حضور در این دو دیدار سبب شده تا دروازه شاهین بوشهر 36 مرتبه، با شوت مهاجمان حریف تهدید شود که 5 مرتبه هم دروازه آنها باز شده است.

*بیشترین خطا: یکی از آمارهای جالب توجه لیگ، بیشترین خطا است که به نام شاگردان فراز کمالوند ثبت شده است. پارس جنوبی در واقع تنها تیمی به شمار می رود که موفق به گلزنی در دو بازی ابتدایی خود نشده و جالب اینکه 37 خطا به نام آنها ثبت شده است.

رقابت های لیگ برتر با انجام دیدار ایران برابر هنگ کنگ در چارچوب مقدماتی جام جهانی 2022 و جام ملت های 2023، از تاریخ 22 شهریور ماه از سرگرفته می شود.

منبع: ورزش سه
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین