کد خبر: ۶۰۸۶۴۱
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۵

خانواده زوج بهمئی علیه کسی شکایت نکرده‌اند

معاون فرهنگی رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در خصوص ادعای برخی رسانه ها مبنی بر شکایت زوج اهل بهمئی از منتشر کنندگان تصاویر خصوصی خانوادگی گفت: هنوز شکایتی از سوی آنان صورت نگرفته است اما گمان خانواده های زوج بر این است که همسایه ها فیلم ثبت کرده و مغرضانه آن را منتشر کرده اند.
آفتاب‌‌نیوز :

در روزهای گذشته تصاویری از مراسم خانوادگی عقد موقت مدت دار دختربچه ای اهل بهمئی در فضای مجازی منتشر شد که واکنش های بسیاری درپی داشت.

امروز چهارشنبه برخی رسانه ها مدعی شدند خانواده این دختر و پسر نسبت به انتشار تصاویر خصوصی خود در فضای مجازی به دادگستری بهمئی شکایت کرده اند.

سید عیسی حسنی معاون فرهنگی دادگستری استان چهارشنبه شب گفت: تاکنون شکایتی در این زمینه انجام نشده است و قطعا اگر شکایتی بشود دستگاه قضا پیگیری می کند اما به نظر می رسد علاوه بر ثبت و انتشار اولیه تصاویر، افراد دیگری نیز در انتشار وسیع و گسترده این تصاویر نقش داشته اند.

وی یادآوری کرد انتشار چنین تصاویری امنیت روحی و روانی جامعه را نیز تحت تاثیر قرار می دهد و افراد باید از انتشار تصاویری که مربوط به حریم خصوصی افراد است بپرهیزند.

حسنی ادامه داد: موضوع آنچنان برای دستگاه قضا اهمیت داشت که در نخستین لحظه های انتشار این تصاویر، دفتر دفاع از حقوق اطفال معاونت پیشگیری از جرم ورود کرد و در کمتر از ۱۲ ساعت موضوع به طور کامل حل شد که چنین اقدامی بی سابقه بوده است.

پس از انتشار تصاویر دختر خردسال، دستگاه قضا به موضوع ورود کرد و با بررسی های انجام گرفته از عاقد، داماد و اولیای دختر بچه معلوم شد این عقد موقت طبق رسوم محلی و عشیره ای انجام شده و صرفا برای نامگذاری پسر و دختر برای هم انجام شده بود تا دختر به سن همسرداری برسد.

پس از ورود دستگاه قضا با گفت وگو و ارایه مشاوره به این خانواده ها ولی زوجه با بخشش مهریه دختر و ولی زوج نیز با بخشش مدت عقد از حق خود گذشتند و صیغه عقد باطل شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین