کد خبر: ۶۰۸۷۶۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷

درخواست اروپا از ایران برای خودداری از برداشتن گام سوم تعهدات برجامی‌اش

اتحادیه اروپا از ایران خواست تا به تعهداتش در برجام بازگردد و از اقداماتی که موجب تضعیف این توافق می‌شود، پرهیز کند.
درخواست اروپا از ایران برای خودداری از برداشتن گام سوم تعهدات برجامی‌اش
آفتاب‌‌نیوز :

 سخنگوی کمیسیون اروپا امروز (پنج‌شنبه) در یک کنفرانس خبری در بروکسل از ایران خواست تا تصمیم خود برای توقف اجرای برخی تعهداتش در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را مورد بازبینی قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وی در ادامه با ادعای اینکه اقدامات ایران مطابق با برجام نیست، همچنین از تهران خواست تا از اجرای اقداماتی بیشتر که می‌تواند منجر به تضعیف توافق هسته‌ای شود، پرهیز کند.

این اظهارات پس از آن بیان شده است که ایران اعلام کرد با به پایان رسیده مهلت اروپا برای اجرای تعهداتش در برجام روز جمعه جزئیات گام سوم در راستای تعلیق اجرای برخی تعهداتش در این توافق را اعلام خواهد کرد.

جمهوری اسلامی ایران پس از آن تصمیم خود برای کاهش تعهدات برجامی‌اش را عملیاتی کرد که اروپا به وعده‌های خود برای تسهیل راه‌های تجارت با کشورمان را عمل نکرده است.

ایران مطابق با شرایط تعیین شده در برجام، یعنی بند ۳۶ حق دارد در صورت عدم پایبندی طرف‌ها به توافق اجرای تعهداتش را به صورت کلی یا جزئی کاهش دهد. از این رو، تهران پس از گذشت یک سال از نقض توافق توسط آمریکا اعلام کرد که اجرای چند مورد از تعهداتش را به حالت تعلیق درمی‌آورد.

ایران بارها اعلام کرده است که این اقدامات به سرعت قابل بازگشت هستند به شرط آنکه اروپا به تعهدات خود عمل و توافق را حفظ کند.

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا کمی پس از شروع کار خود در کاخ سفید با نقض برجام از این توافق بین المللی خارج شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
0
0
خیلی آهسته گام ها را بردارید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
0
0
واقعا غرب از بمب اتم ما می ترسد ؟ این بازی ها حالا خیلی کهنه شده است همین پاکستان و هند وووکه بمب اتم دارند گرفتار شکم گرسنه پابرهنه های خود هستند حالا اگر ما بیاییم فلانی را تایید کنیم همین غربی ها برای ما بمب اتم و موشک های قاره پیما هم می سازند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین