کد خبر: ۶۰۸۸۱۷
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱

ترکیه سفیر لبنان را احضار کرد

وزارت خارجه ترکیه سفیر لبنان در آنکارا را در پی «یک اقدام تحریک آمیز» که در سفارت ترکیه در بیروت رخ داد، احضار کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

منابع دیپلمات به آناتولی گفتند: گروهی متشکل از حدود ۱۰ فرد صبح روز پنجشنبه یک تکه پارچه‌ای را بر روی درب سفارت ترکیه در بیروت نصب کردند که بر روی آن یک عبارت تهدید آمیز نوشته شده بود.

این منابع افزودند: در پی «این اقدام تحریک آمیز»، وزارت خارجه ترکیه غسان المعلم، سفیر لبنان در آنکارا را احضار و مراتب ناخرسندی آنکارا از این اقدام تحریک آمیز را به وی ابراز کرد.

طبق گفته این منابع، وزارت خارجه ترکیه نگرانی خود را نسبت به امنیت سفارت این کشور در بیروت در پی نزدیک شدن چندین فرد به این سفارت و رسیدن آنها به درب آن ابراز کرد.

این منابع گفتند از سفیر لبنان خواسته شد تا مسئولان لبنانی هر چه سریعتر تدابیر امنیتی لازم را برای حفاظت از تمامی نهادهای ترکیه‌ای در لبنان و در رأس آنها سفارت این کشور در بیروت اتخاذ کنند.

منابع دیپلمات خاطرنشان کردند که سفارت ترکیه در بیروت تدابیر مشابهی را اتخاذ کرده و ناخرسندی خود را در این خصوص به مسئولان لبنانی ابلاغ کرده است.

پیشتر منابع دیپلمات ترکیه‌ای گفته بودند که گروهی متشکل از ۸ تا ۱۰ فرد صبح روز پنجشنبه توانستند علی رغم هشدارهای نیروهای پلیس خود را به درب سفارت ترکیه برسانند که این افراد پلاکاردی را در دست داشتند که بر روی آن پرچم ترکیه به همراه عکس یک جمجمه آغشته به خون بود که آن را بر روی درب سفارت چسباندند.

این اقدام علیه سفارت ترکیه در بیروت پس از آن صورت گرفت که میشل عون، رئیس جمهوری لبنان گفته بود که دولت عثمانی دست به تروریسم دولتی علیه لبنانی‌ها زده بود.

وزارت خارجه لبنان نیز سفیر ترکیه در این کشور را پیشتر احضار کرده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین