کد خبر: ۶۰۸۸۶۵
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴

عربی 21: اردن به دنبال بهبود روابط با ایران است

یک پایگاه خبری عربی با اشاره به گسترش روابط اردن و قطر، نوشت که احتمالا روابط میان تهران و امان نیز بهبود می‌یابد.
آفتاب‌‌نیوز :

پایگاه خبری عربی 21 در تحلیلی با اشاره به بهبود روابط اردن و قطر و سفر هیات قطری به امان و استقبال گرم و رسمی اردنی ها از این هیات نوشت: سیاست جدید اردن تنها در رابطه با قطری ها نیست بلکه در رابطه با ترکیه نیز سیاست باز را در پیش گرفته و به دنبال امضای توافق اقتصادی و همکاری در بسیاری از زمینه ها از جمله حمل و نقل و گردشگری است.

این پایگاه خبری با اشاره به اینکه اردنی ها در رابطه با عراق و ایران نیز این سیاست را در پیش گرفته اند و به دنبال گسترش روابط هستند نوشت: در سایه تلاش برخی کشورهای اروپایی مانند آلمان و فرانسه برای وساطت میان ایران و آمریکا، امان منتظر تغییرات قریب الوقوع در روابط تهران و واشنگتن است تا بتواند روابط با تهران را بهبود بخشد.

نویسنده می‌گوید: گسترش روابط اردن با ایران یک معضل به شمار نمی رود زیرا تمام کشورهای حاشیه خلیج فارس و در راس آنها امارات روابط محکمی با ایران دارند؛ ابوظبی اخیرا توافقاتی در رابطه با ساماندهی فعالیت در گذرگاه های آبی با تهران امضا کرد، مسئولان دبی نیز روابط اقتصادی محکمی با تهران دارد. از سوی دیگر کشور عمان روابط متمایزی با ایران دارد و کویت و قطر نیز در زمینه ها متعدد و متنوع با تهران همکاری دارند.

در ادامه این یادداشت آمده است: بنابراین امان منتظر برخی تغییرات در محورهای منطقه‌ای، اروپا و آمریکا است تا بتواند روابطش با تهران را بهبود بخشد همانگونه که روابطش با قطر را بهبود بخشید.

نویسنده در پایان می گوید که امان سیاست محافظه کارانه و کندی را در پیش گرفته است و به دنبال گسترش روابط با کشورهای منطقه است، بنابرای اگر تغییری در موضع آمریکا و غرب در رابطه با ایران پیش آید، اردن نیز روابطش با تهران را گسترش خواهد داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین