کد خبر: ۶۰۹۰۵۵
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۴

ادامه اعتراض جلیقه زردها در فرانسه

چهل و سومین شنبه اعتراضات با شروع فصل کاری و بسیج گسترده مردمی در سراسر فرانسه برپا شد.
آفتاب‌‌نیوز :

با دستگیری ده‌ها نفر از معترضان به سیاست‌های دولت فرانسه به نظر می‌رسد بار دیگر و در آستانه سالگرد جنبش ضدسرمایه داری، اعتراضات در این کشور در حال اوج گیری است چهل و سومین شنبه اعتراضات با شروع فصل کاری و بسیج گسترده مردمی در سراسر فرانسه برپا شد.

شهر‌های پاریس، مون پلیه، بوردو، نانت، استراسبورگ، مارسی، لیون و لیل از جمله محل‌های اصلی برپایی تظاهرات اعتراضی به سیاست‌های دولت مکرون بود که در برخی از این شهر‌ها با دخالت پلیس ضد شورش و استفاده از گاز اشک آور درگیری‌ها و تنش‌هایی مشاهده شد.

اما در پاریس معترضان قصد داشتند به خیابان شانزه لیزه کانون درگیری‌ها و اعتراضات بیایند که با تفتیش و بازرسی‌های پلیس مخفی و بازداشت‌های گسترده پلیس؛ موفق به این کار نشدند. پلیس از بازداشت ۸۹ نفر در پاریس خبر داده است، اما به گفته شاهدان بیش از این تعدا با اتوبوس‌های مخصوص پلیس به بازداشت گاه منتقل شدند.

با نزدیک شدن به سالگرد اعترضات پرتنش و بی سابقه روز‌های شنبه در فرانسه، معترضان به نظام سرمایه داری و سیاست‌های دولت آقای مکرون قصد دارند در زمان باقی مانده تا ۱۷ نوامبر و برای رسیدن به خواسته‌های بر زمین مانده شان تظاهرات‌های گسترده تری برپا کنند.

در جریان بیش از ۹ ماه اعتراضت مردمی به نظام سرمایه داری در فرانسه تاکنون ۱۱ نفر کشته و حدود ۱۴ هزار نفر زخمی یا بازداشت شده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین