کد خبر: ۶۰۹۱۷۷
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
درآمدزایی با استفاده از دستگاه جوجه‌کشی

انواع پرنده‌های اهلی را پرورش دهید!

افرادی که در مرغداری‌ها یا سالن‌های پرورش پرنده مشغول به کار هستند به طور 80 درصد از انواع دستگاه جوجه کشی در ظرفیت های مختلف خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی بزرگ برای تبدیل تخم های نطفه دار به جوجه بهره گیری می‌کنند. این امر باعث شده تا بازار خرید و فروش انواع محصولات مرغداری محبوبیت بالایی پیدا کند به طوری که حتی برخی کاربران به دلیل فضای محدود از دستگاه جوجه کشی خانگی بهره گیری می کنند.
آفتاب‌‌نیوز :

پرورش انواع طیور از گذشت به صورت محدود صورت می گرفت تا تنها نیاز های یک خانواده تامین شود اما اکنون با بروز رسانی های انجام شده این زمینه فعالیتی دستخوش تغییرات قابل توجهی بوده است. پیرو همین مطلب افراد بسیاری به نگهداری و پرورش انواع پرنده های اهلی در مقیاس صنعتی پرداخته اند و از هیمن راه سود قابل توجهی را به جیب زده‌اند.

باید به این نکته توجه داشت که برخی افراد برای بالا بردن میزان سوددهی تخم های نطفه دار بدست آنده از انواع پرنده های اهلی را با استفاده از یک دستگاه جوجه کشی با کیفیت به جوجه تبدیل می کنند در این حالت تعداد پرنده ها در مدت زمانی بسیاری کوتاه به میزان قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد.

انواع پرنده‌های اهلی را پرورش دهید!

افرادی که در مرغداری‌ها یا سالن‌های پرورش پرنده مشغول به کار هستند به طور 80 درصد از انواع دستگاه جوجه کشی در ظرفیت های مختلف خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی بزرگ برای تبدیل تخم‌های نطفه دار به جوجه بهره‌گیری می‌کنند. این امر باعث شده تا بازار خرید و فروش انواع محصولات مرغداری محبوبیت بالایی پیدا کند به طوری که حتی برخی کاربران به دلیل فضای محدود از دستگاه جوجه کشی خانگی بهره گیری می کنند.

افراد زیادی با سرمایه کم وارد این عرصه فعالیتی شده اند و به دلیل سود دهی چند جهتی پرورش پرنده در مدت زمانی کوتاه به پول کلانی دست پیدا کرده اند.

برای نمونه مرغ یکی از معروف ترین پرنده های اهلی می باشد که درصد بالایی از زمینه فعالیتی سالن های پرورش طیور را به خود اختصاص داده است. این مرغ در مدت زمان کوتاه رشد کرده و تا چند ماه تخم گذاری می کند از این رو کاربر در همین اولین کاری از فروش تخم مرغ سود برداری خواهد کرد. فرایند تخم گذاری در این پرنده تا چند ماه ادامه پیدا خواهد کرد و بعد از اتمام آن، پرورش دهنده تمامی تمهیدات لازم را درنظر میگیرد تا مرغ ها را به عنوان محصولات گوشتی به کشتارگاه ها ارسال کند. سوددهی دوم هم از فروش گوشت این پرنده است.

مورد دیگری که می تواند مثال خوبی برای این موضوع باشد وپرورش بزرگ ترین پرنده حال حاضر دنیا یعنی شترمرغ است. شترمرغ از معدود پرنده هایی می باشد که سود دهی چند جهتی دارد و کاربر می تواند از فروش محصولات متنوع آن درآمد زایی کند.

لوازم مورد نیاز برای پرورش انواع پرندگان اهلی و بومی جت هیتر مرغداری یکی از موارد الزامی است در واقع هیتر سیله ای است که فصل سرما میتواند دمای محیط مورد نظر شما تا حد دلخواه بالا ببرد این وسیله خطر را از مرغداری شما دور می‌کند.

انواع پرنده‌های اهلی را پرورش دهید!

شترمرغ به عنوان بزرگترین پرنده حال حاضر دنیا می باشد که تخم آن نیز از این زمره عقب نمانده و عنوان بزرگترین تخم پرنده را به خود اختصاص داده است. همین امر باعث شده تا تخم این پرنده در کنار جوجه کشی در هنر و ساخت لوازم تزیینی و همچنین به عنوان مواد غذایی مقوی نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

پوست این پرنده بعد از پوست کروکودیل به عنوان گران‌ترین و بادوام‌ترین چرم در دنیا شناخته می شود. چرم نام برده ضد آب بوده و در تولید انواع کیف، کفش و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. پر شترمرغ به دلیل زیبایی منحصر به فردی که دارد در تولید انواع محصولات تزئینی و لوازم گردگیری کاربرد دارد.

از این رو افرادی که به پرورش شترمرغ مشغول هستند سود حاصل از این کار را از 4 جهت برداشت می کنند و همین امر باعث شده تا نه تنها در ایران بلکه در بیشتر نقاط جهان به خصوص کشور های آفریقایی پرورش این پرنده در راس توجهات قرار بگیرد.

شرکت ها و برند های معروفی در ایران و جهان انواع دستگاه جوجه کشی شترمرغ طراحی و تولید می کنند که میزان فروش بالایی را به ثبت رسانده است.

در حالت کلی برای نگهداری انواع پرنده های اهلی و حتی زینتی خرید برخی تجهیزات ضروری می باشد به طوری که در عدم بهره گیری از آنها می تواند پرورش پرنده مورد نظر را به امری دشوار و طاقت فرسا تبدیل کند. پرورش در مقیاس متوسط و بزرگ نیازمند تعدادی قفس پرنده می باشد تا فرایند نگهداری و پرورش به میزان قابل آسان‌تر شود. البته برای خرید قفس نیز باید برخی فاکتور ها همانند سیستم آبخوری، دانخوری و سینی تخلیه کود زیر ذره بین قرار بگیرد تا محصول خریداری شده کیفیت لازم را داشته باشد.

جوجه کشی از پرنده های اهلی و زینتی نیازمند ایجاد یک شرایط خاص می باشد و این شرایط با توجه به انواع پرنده ها متغیر است. با این حال افرادی که به صورت جدی چندین سال است در زمینه جوجه کشی فعالیت می کنند و از تجربه کافی برخوردار هستند توصیه می شود از دستگاه جوجه کشی حرفه‌ای برای تبدیل تخم به جوجه بهره گیری کنند چرا که دراین حالت می توانند تمامی تنظیمات لازم برای جوجه کشی را به صورت دستی انجام دهند. علاوه بر موارد ذکر شده دستگاه جوجه کشی حرفه ای این امکان را برای کاربر ایجاد می کنه که از تخم های نطفه دار پرنده های کمیاب و نژاد خاص نیز به جوجه درآوری بپردازد.

در حالت کلی برای شروع کار ابتدا باید شرایط بازار مورد تحلیل و بررسی قرار داده شود چرا که تنها تخم و گوشت برخی از پرنده ها فروش بیشتری و محبوبیت بالایی دارد. علاوه بر موارد ذکر شده به هنگام خرید دستگاه جوجه کشی و دیگر تجهیزات باید تمامی فاکتور های و عوامل تاثیر گذار بر کیفیت مد نظر قرار بگیرد. برای نمونه گارانتی و خدمات پس از فروش محصولات می تواند یکی از مهم ترین موارد در تعیین کیفیت و عمر مفید دستگاه باشد چرا که شرکت تولید کننده با توجه به کیفیت قطعات و تجهیزات خود، بازه زمانی برای محصولات مشخص می کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین