کد خبر: ۶۰۹۳۵۷
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲

وضعیت آب سدهای تهران بهتر شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران ضمن تشریح آخرین وضعیت مخازن سدهای تهران، اظهار کرد: مخازن سدهای تهران حدود ۹۹۳ میلیون مترمکعب آب دارند که نسبت به سال قبل حدود ۳۳۰ میلیون مترمکعب بیشتر است.
آفتاب‌‌نیوز :

سید حسن رضوی در گفت وگو با ایسنا، درمورد میزان مخازن سدهای تهران توضیح داد: سدهای لتیان، ماملو کرج و طالقان حدودا ۸۵ تا ۹۰ درصد پر هستند و سد لار بر اساس ظرفیت اسمی حدود ۲۰ درصد، اما بر اساس ظرفیت آبگیری از زمان بهره برداری تاکنون ۴۵ درصد آب دارد.

وی در تشریح شرایط مخازن سدهای تهران گفت: شرایط نسبت به سال‌های نرمال شرایط خوبی است. درحال حاضر درحال نزدیک شدن به سال آبی ۹۸-۹۷ هستیم و با حجم خوبی از مخازن وارد سال ابی جدید خواهیم شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران در ادامه درمورد وروردی سدهای تهران نیز اظهار کرد: ورودی سد کرج حدود هفت تا هشت مترمکعب در ثانیه، سد لتیان حدود شش متر مکعب در ثانیه،سد طالقان حدود هشت مترمکعب در ثانیه، سد ماملو حدود چهار مترمکعب و سد لار حدود هفت مترمکعب در ثانیه است.

بر اساس این گزاش، آخرین آماری که ابتدای تابستان ارائه شد حاکی از آن بود که ورودی سدهای پنج گانه تهران در سال آبی جدید ۱۲۰ درصد نسبت به سال آبی گذشته افزایش داشته است. میزان ورودی این سدها در سال آبی گذشته یک میلیارد و ۴۲ میلیون متر مکعب بود در حالی که این میزان در سال آبی جدید به دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون متر مکعب رسید.

حجم مخازن سدهای تهران نیز در آن زمان یک میلیارد و ۲۱۸ میلیون متر مکعب بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین