کد خبر: ۶۰۹۳۷۳
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰

دلایل انتخاب یک شاهزاده برای نخستین بار به عنوان وزیر انرژی سعودی

یک کارشناس امور نفت و انرژی دلایل برکناری وزیر انرژی عربستان و انتخاب یک شاهزاده برای نخستین بار به عنوان وزیر انرژی را مطرح کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از عربی ۲۱، عبدالعزیز بن سلمان وزیر جدید انرژی عربستان در نخستین سخنان خود از تلاش ریاض برای اجرایی کردن طرح های مربوط به شرکت نفت ملی عربستان موسوم به آرامکو و هم چنین غنی سازی اورانیوم در آینده خبر داد.

پادشاه عربستان روز شنبه خالد الفالح وزیر انرژی سابق این کشور را برکنار کرد و پسر خود را بر منصب وی نشاند. این نخستین بار است که یکی از افراد خاندان حاکم در عربستان پست وزارت نفت را به دست میگیرد.

نهاد اسماعیل کارشناس امور نفت و انرژی در این خصوص گفت: برکناری الفالح برای بازارهای نفتی شوک آور بود چرا که تغییرات ناگهانی در این خصوص باعث تنش در میان سرمایه گذاران می شود.

وی افزود: الفالح قربانی خواسته های محمد بن سلمان ولی عهد عربستان شد چرا که وی دوست داشت قیمت نفت را تا ۷۰ الی ۸۰ دلار در هر بشکه افزایش داده تا بتواند برنامه به اصطلاح اصلاحاتی خود را پیش ببرد.

اسماعیل تصریح کرد: بن سلمان معتقد بود که الفالح باعث شد تا آمریکا بتواند به کشور منبع نفت تبدیل شود و توافق الفالح با روسیه برای کاهش تولید نفت نتوانست قیمت ها را بالا ببرد.الفالح هم چنین خواهان ارائه ۵ درصد از سهام آرامکو به عنوان عرضه اولیه سهام در بورس نبود و برکناری وی در همین راستا صورت گرفت.

وی افزود: ما شاهد یک تنش در سیاست عربستان در زمینه انرژی هستیم. تعیین یکی از افراد خاندان حاکم برای نخستین بار در تاریخ عربستان به عنوان وزیر انرژی می تواند به این معنی باشد که خاندان حاکم به دنبال آن است تا سیاست نفتی را در دست خود نگه دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین