کد خبر: ۶۰۹۳۹۰
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴

طالبان: با نیروهای آمریکایی می جنگیم

گروه طالبان روز سه شنبه هشدار داد که به دنبال توقف مذاکرات صلح از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، به جنگ خود علیه نیروهای آمریکایی در افغانستان ادامه می دهد.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش خبرگزاری فرانسه، طالبان به تصمیم ترامپ برای توقف مذاکرات صلح واکنش نشان داد و تاکید کرد که واشنگتن از این تصمیم خود پشیمان خواهد شد.

"ذبیح الله مجاهد" سخنگوی طالبان با صدور بیانیه ای اعلام کرد: دو راه برای پایان دادن به اشغال افغانستان پیش روی ماست: جهاد و جنگ کردن یا مذاکره و گفت و گو.

وی افزود: اگر ترامپ می خواهد مذاکرات را متوقف کند، ما نیز راه اول (جنگ) را انتخاب می کنیم و آنها به زودی پشیمان خواهند شد.

این بیانه چند ساعت پس از سخنان دونالد ترامپ در جمع خبرنگاران صادر شده که در آن رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد مذاکرات برای او مرده است.

ترامپ پس از نزدیک یک سال مذاکره هدفمند با طالبان برای آماده کردن شرایط جهت خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان پس از ۱۸ سال، مذاکرات صلح را متوقف کرد.

رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه با افشای نشست محرمانه‌ای که قرار بود با رهبران طالبان در کمپ‌ دیوید داشته باشد، اعلام کرد که این نشست را لغو و مذاکرات صلح را متوقف کرده است.

از سوی دیگر، «کنت مکنزی» رئیس فرماندهی مرکزی ایالت متحده گفت: ارتش این کشور عملیات نظامی خود در افغانستان برای سرکوب طالبان را افزایش خواهد داد.

آمریکا و نیروهای ناتو که در سال ۲۰۰۱ میلادی به بهانه برقراری امنیت و شکست گروه های تروریستی از جمله طالبان به افغانستان لشکرکشی کردند هم اکنون بعد از ۱۸ سال نه تنها در برقراری امنیت در افغانستان با شکست همراه بوده اند بلکه نتیجه حضور طولانی مدت نیروهای آنان کشته شدن بیشتر غیرنظامیان افغان بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین