کد خبر: ۶۰۹۵۰۸
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵

جن‌گیرها؛ مدرسه آمریکایی را از کتاب‌های هری پاتر خالی کردند

یک مدرسه خصوصی کاتولیک در نشویل مرکز ایالت تنسی آمریکا به‌درخواست جن‌گیرهای آمریکایی و ایتالیایی، کتاب‌های هری پاتر را با اعلام اینکه حاوی طلسم و نفرین‌های واقعی است و خطر احضار ارواح خبیث را دارد، از قفسه‌های کتابخانه خود حذف کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روزنامه گاردین، «دَن ریهیل» (Dan Reehil) کشیش مدرسه کاتولیک «سنت ادوارد» در ایمیل هایی، والدین دانش آموزان مدرسه را مطلع کرد که در تماس با چند جن‌گیر، به وی توصیه شد این کتاب ها را از کتابخانه بردارد.

در ایمیل های این کشیش آمده است: این کتاب ها، معرف سحر و جادوی خوب و بد است که حقه ای زیرکانه محسوب می شود.

وی در ادامه آورد: طلسم و نفرین های مورد استفاده در این کتاب ها، طلسم و نفرین واقعی است که اگر توسط یک انسان خوانده شود، خطر احضار ارواح خبیث را به همراه دارد. کتاب های پرفروش هری پاتر که بین سال های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۷ به چاپ رسید، حاوی این طلسم و نفرین هاست.

کتاب های هری پاتر از زمان اولین سری چاپ در سال ۱۹۹۷، مورد انتقاد و نکوهش برخی گروه‌های مسیحی قرار گرفت.

این کتاب ها در سال ۱۹۹۹، چالش برانگیزترین کتاب ها در آمریکا شناخته شد و بین سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۹، عنوان کتاب های پرچالش فهرست انجمن کتابخانه آمریکا را از آن خود کرد.

منتقدان می گویند این کتاب ها، با تمجید و تحسین از سحر و جادو، کودکان را گیج می کند و آنها را به تقلید از طلسم و نفرین سوق می دهد.

پاپ بندیکت شانزدهم زمانی که در سال ۲۰۰۳ هنوز کاردینال بود، کتاب های هری پاتر را گمراه‌کننده فریب‌آمیز توصیف کرد.

توزیع کتاب های هری پاتری به قلم «جی. کی. رولینگ» (J.K. Rowling) به دلیل ترویج ارزش های شیطانی یا جادوی سیاه، بارها در مدارس آمریکا و انگلیس ممنوع اعلام شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین