کد خبر: ۶۰۹۷۸۱
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸

شفافیت لازم و ضروری است/ نباید مردم را نامحرم بدانیم

نماینده آمل در مجلس با بیان اینکه باید هرچه لازم است به مردم گفته شود و نباید مردم را نامحرم بدانیم، گفت: شفافیت لازم و ضروری است و باید محقق شود.
آفتاب‌‌نیوز :

عزت‌الله یوسفیان‌ملا نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اعلام حمایت از بحث شفافیت آرای نمایندگان مجلس، اظهار داشت: شفافیت لازم است و حتماً باید مردم از مسائل آگاه باشند اما جاهایی هم به تشخیص قانون و قانون‌گذار است، مانند همه دنیا که برخی مواقع آراء باید محرمانه باشد.

وی افزود: یک عده از نمایندگان قبل از هر رأی‌گیری در مورد سؤال، استیضاح، طرح و لایحه در لیست موافق و عده‌ای در لیست مخالف ثبت نام می‌کنند و موافقت و مخالفت خود را اعلام می‌کنند.

یوسفیان‌ملا با بیان اینکه باید هرچه لازم است به مردم گفته شود و نباید مردم را نامحرم بدانیم، اضافه کرد: اما اینکه یک صدا بگویند همه امور باید غیرمحرمانه باشد، هیچ‌جایی این را نمی‌پذیرد و ما هم قبول نداریم.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون تدوین آئین‌نامه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه تا آنجایی که مقدور است باید آراء شفاف باشد، اظهارداشت: ما جزء 15 نفر کمیسیون آئین‌نامه هستیم و خودمان نمی‌توانیم طرح شفافیت آراء نمایندگان را امضا کنیم اما در تبصره همان طرح هم نوشته شده که هرکجا که لازم باشد آراء می‌تواند محرمانه باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین