کد خبر: ۶۰۹۸۸۹
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۳

وزیر خزانه داری آمریکا: خط اعتباری۱۵میلیاردی فرانسه برای ایران منوط به موافقت آمریکا است

آمریکا اعلام کرده است که خط اعتباری پیشنهادی فرانسه برای ایران بدون موافقت واشنگتن امکان پذیر نخواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از رویترز، «استیون منوچین» وزیر خزانه‌داری آمریکا مدعی شده است که فرانسه بدون موافقت آمریکا نمی‌تواند به ایران خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری واگذار کند.

استیون منوچین پیش از این نیز در کنفرانس خبری مشترکی با مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ به خبرنگاری درباره تأثیر برکناری جان بولتون بر روی سیاست‌های واشنگتن علیه ایران گفته بود که من، وزیر امور خارجه و رئیس‌جمهور به اعمال کمپین فشار حداکثری علیه ایران پایبندیم.

اعطای ۱۵ میلیارد دلار به ایران از جمله بخش‌های طرح پیشنهادی رئیس جمهور فرانسه است که «دیلی بیست» در ارتباط با جزئیات آن پیشتر گفته بود: در برابر پول (اعتبار ۱۵ میلیارد دلاری)، ایران باید به پایبندی به توافق هسته‌ای با قدرت‌های جهانی که در سال ۲۰۱۵ منعقد شد بازگردد و تهران همچنین باید با عدم تهدید امنیت خلیج فارس و عدم ممانعت از دریانوردی در این منطقه موافقت کند. در طرح فرانسه همچنین تعهد تهران به انجام گفت‌وگوهای منطقه‌ای خاورمیانه‌ای نیز در آینده ذکر شده است.

از سوی دیگر امانوئل ماکرون پیش از این اعلام کرده بود که در تلاش است تا با میانجی‌گری در روابط تهران و واشنگتن از تشدید تنش‌ها در منطقه جلوگیری کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین