کد خبر: ۶۱۰۰۲۱
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۵

طرفداران چین در هنگ کنگ تظاهرات کردند

همزمان با تجمع غیرقانونی شماری از معترضان هنگ کنگی در خیابان های این شهر، تعدادی از شهروندان حامی دولت چین نیز امروز شنبه در خیابان‌های این دولت شهر تجمع کردند و با سردادن شعارهایی از دولت محلی هنگ کنگ حمایت کردند.
طرفداران چین در هنگ کنگ تظاهرات کردند
آفتاب‌‌نیوز :

طرفداران چین که شمار آنها حدود هزار نفر برآورد شده است شب گذشته و امروز شنبه با تجمع در مقابل مرکز تجارت جهانی در هنگ کنگ خواستار پایان دادن تظاهرات مخالفان ضد دولتی در این شهر شدند.

همزمان با تجمع طرفداران چین در این مرکز، معترضان به دخالت های چین در هنگ کنگ نیز در این منطقه تجمع کردند که باعث برخورد و درگیری میان موافقان و مخالفان چین شد پلیس در نهایت مجبور شد برای جلوگیری از زد و خورد میان این دو گروه مداخله کند و چندین نفر از دو طرف را دستگیر کند.

در این تجمع تعدادی از مخالفان دولت محلی، یک خبرنگار حامی چین را وادار کردند عکس‌های حافظه دوربینش را پاک کند آنها به این کار راضی نشدند حتی کارت حاطفه دوربین این خبرنگار را هم خرد کردند.

نا آرامی ها در هنگ کنگ که سه ماه پیش در اعتراض به طرح لایحه استرداد متهمان به چین آغاز شد اکنون علیرغم عقب نشینی دولت محلی از این طرح، با طرح مطالبات بیشتر در زمینه دمکراسی و نیز کاهش نفود چین در این منطقه همچنان ادامه دارد.

چین از نفوذ کشورهای غربی از جمله آمریکا و انگلستان برای تحریک معترضان انتقاد کرده و به آلمان نیز هشدار داده است در مسایل داخلی این منطقه مداخله نکند.

منطقه خودمختار هنگ کنگ با هفت میلیون و ۲۳۰ هزار نفر جمعیت، شهری جزیره‌ای در جنوب چین و از مهم‌ترین بازارهای مالی و تجاری آسیا و جهان به شمار می‌رود این شهر از سال ۱۸۴۲ تا ۱۹۹۷ جزو مستعمرات امپراتوری بریتانیا بود ولی در سال ۱۹۹۷ و پس از پایان یافتن پیمان پیشین به جمهوری خلق چین پیوست.

منطقه هنگ کنگ در کنار ماکائو یکی از دو منطقه تقسیماتی ویژه در جمهوری خلق چین است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین