کد خبر: ۶۱۰۰۹۱
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۶

همه چیز درباره ثبت‌نام در سامانه سماح؛ هزینه اضافی پرداخت نکنید!

با پایان دهه اول ماه محرم، زائرانی اربعین حسینی کم کم خود را برای این سفر معنوی آماده می‌کنند. از امسال زائران اربعین می‌توانند بدون ویزا به عراق سفر کنند اما این اتفاق مستلزم ثبت نام در سامانه سماح است. در این گزارش چند نکته ضروری پیش و پس از ثبت نام در سامانه سماح را بخوانید.
آفتاب‌‌نیوز :

۱. اولین نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که برای مراسم اربعین سال ۱۳۹۸ با توجه به توافق به عمل آمده بین ایران و جمهوری عراق زائران می‌توانند از تاریخ ۱۳۹۸/۶/۱۰ ( ۱ محرم ۱۴۴۱ ) لغایت ۱۳۹۸/۸/۷ ( ۳۰ صفر ۱۴۴۱) بدون نیاز به اخذ روادید (ویزا)‌ به کشور عراق ثبت نام کنند اما آنطور که سازمان حج و زیارت می‌گوید، شرط حضور در کشور عراق ثبت نام در سامانه سماح همراه با گذرنامه معتبر است.

۲. از طرف دیگر گفته می‌شود که صدور روادید صرفاً برای بازه زمانی مذکور اجرایی است و خارج از این محدوده زمانی زائران موظف به اخذ روادید از طریق دفاتر زیارتی هستند.

همه چیز درباره ثبت‌نام در سامانه سماح؛ هزینه اضافی پرداخت نکنید!

۳. آنطور که در اطلاعیه‌های سازمان حج و زیارت آمده است ظاهرا یکی از نکاتی باعث می‌شود ثبت‌نام زائران اربعین در سامانه سماح ضروری باشد، بحث اجازه تردد از مرزهاست. به طوریکه با توجه به مصوبه ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) اجازه تردد از مرزها به زائرانی که در سامانه سماح ثبت نام نموده باشند داده می‌شود.

۴. اما در هنگام ثبت نام در صورتی که به هر دلیلی ثبت نام شما در سامانه ناتمام ماند برای ادامه کار می‌توانید از صفحه اصلی سامانه قسمت پیگیری وضعیت و ویرایش ثبت نام خود را ادامه و تکمیل کنید.

۵. یکی از نکاتی که برخی از زائران درباره سامانه سماح مطرح می‌کنند این است که سامانه تاریخ دقیق اعزام را می‌خواهد و هنوز زائران به زمان دقیقی نرسیده اند. در این زمینه طبق اطلاعیه‌های سازمان حج و زیارت امکان ویرایش تاریخ اعزام پس از ثبت نام تا ۷۲ ساعت در سامانه فراهم است و پس از مدت زمان مذکور تغییر زمان حرکت در سامانه امکانپذیر نیست و در صورتی که بخواهید تاریخ اعزام را تغییر دهید باید ثبت نام قبلی را ملغی کنید.

۶. طبق اطلاعات سامانه امکان انصراف تا ۲ روز قبل از تاریخ اعزام امکان پذیر استو پس از آن سامانه اجازه انصراف نمی‌دهد.

۷. ثبت نام در سامانه سماح و پرداخت هزینه های مصوب به منزله قرار گرفتن تحت پوشش خدمات بیمه ای و درمانی در داخل خاک عراق خواهد بود، زائران حتماً پس از ثبت نام رسید ثبت نام را از سامانه سماح دریافت نمایند و شرایط و تعهدات بیمه را مطالعه نمایند.

۸. حتما در نظر داشته باشید که برای پرداخت هزینه‌های مصوب صرفاً از طریق درگاه پرداخت الکترونیک سامانه سماح اقدام کنید و از پرداخت هرگونه وجه دیگری چه به صورت نقدی و یا هر روش دیگر جداً خودداری کنید.

همه چیز درباره ثبت‌نام در سامانه سماح؛ هزینه اضافی پرداخت نکنید!

۹. آنطور که سازمان حج و زیارت عنوان کرده، ثبت نام در سامانه سماح رایگان است و هزینه هایی که دریافت میشود صرفاً جهت خدمات درمانی و بیمه ای زائران استکه مجموعاً ۲۲۰,۰۰۰ ریال است همچنین چنانچه زایرین جهت ثبت نام به دفاتر زیارتی مراجعه نمایند مبلغ ۳۰,۰۰۰ ریال به عنوان حق الزحمه بابت ثبت نام و ارایه رسید چاپی بر هزینه خدمات درمانی و بیمه ای اضافه و در مجموع مبلغ ۲۵۰,۰۰۰ ریال اخذ خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین