کد خبر: ۶۱۰۲۸۱
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۲

ترکیه اسراییل را رژیمی نژاد پرست خواند

وزیر امور خارجه ترکیه در نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی در جده اظهار داشت: اسرائیل که با حمایت برخی کشورها جسور شده است، سیاست تهاجمی خود را ادامه می‌دهد و در تبدیل‌ شدن به رژیمی نژادپرست و آپارتاید است.
آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری آناتولی روز یکشنبه با اعلام این خبر به نقل از مولود چاووش‌ اوغلو وزیر خارجه ترکیه، افزود: اگر تمام امت (اسلام) واکنش نشان می‌دادند، نقشه، سیاست‌ و گستاخی‌های آمریکا و اسرائیل به اینجا نمی‌رسید. اظهارات شرم‌آور بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل تلاشی بیهوده برای کسب چند رای بیشتر در انتخابات است.

وزیر خارجه ترکیه چند روز پیش نیز در واکنش به وعده های انتخاباتی نتانیاهو گفت: وعده های انتخاباتی وی در راستای تحکیم نژادپرستی شکل گرفته است.

چاووش‌ اوغلو با بیان اینکه نخست وزیر رژیم صهیونیستی به پیام های غیرقانونی و تهدیدآمیز خود ادامه می دهد، تأکید کرد: ما تا به آخر از حقوق برادران فلسطینی مان دفاع خواهیم کرد.

وی افزود: همان گونه که از سخنان نخست وزیر اسرائیل مشخص است، هدف وی تحکیم پایه های آپارتاید و نژادپرست می باشد. اما ترکیه در کنار برادران فلسطینی خود بوده و خواهد بود.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهونیستی در آستانه تکرار انتخابات اسرائیل، در وعده های انتخاباتی خود از الحاق شهرک های صهیونیست نشین در کرانه باختری در صورت پیروزی در این انتخابات به دیگر مناطق اشغالی سخن گفته است.

نتانیاهو در جریان سخنرانی انتخاباتی مدعی شد که شهرک های صهیونیست نشین و دره اردن در کرانه باختری را به سرزمین اشغالی الحاق می کند. وی پیش از انتخابات شکست خورده فروردین ماه نیز وعده الحاق بخشی از کرانه باختری به سرزمین اشغالی را داده بود.

وی در کمپین انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی که در تاریخ ۲۶ شهریور برگزار می شود، از هر گونه حربه ای برای تکیه زدن دوباره بر مسند قدرت استفاده می کند.

وعده نتانیاهو برای ادامه اشغال اراضی فلسطینی ها موجب خشم مقامات ارشد فلسطینی و محکومیت سخنان وی از سوی آنان شد.

محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین با اشاره به اینکه تصمیمات نتانیاهو بر خلاف قوانین بین المللی است، تاکید کرد که فلسطینی ها حق دفاع از حقوق خود و رسیدن به اهداف خود به هر وسیله ممکن را دارند.

وی تصریح کرد: اگر طرف اسرائیلی دره اردن، بحر المیت و هر قسمتی از مناطق اشغالی فلسطین را الحاق کند، تمام توافقات با اسرائیل پایان خواهد یافت.

سخنان "ماجرا جویانه" نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مورد تصرف اراضی فلسطینی ها محکومیت هایی را نیز از سراسر کشورهای عربی و مسلمان به دنبال داشت.

قطر، اردن، سازمان همکاری اسلامی و وزاری خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب سخنان نتانیاهو را به شدت محکوم کرده و عربستان هم در واکنش به صحبت های نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواستار نشست فوری وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی شد.

ترس نتانیاهو از حمله گروه های مقاومت فلسطین و فرار وی به پناهگاه منجر شد تا اقدام او سوژه رسانه ها و موجب تمسخر رقبای انتخاباتی حزب لیکود شود.

به نوشته تارنمای روزنامه جروزالم پست، اویگدور لیبرمن رهبر حزب "اسرائیل خانه ما" و گابی اشکنازی از رهبران حزب متحد "آبی سفید" نیز همزمان با به صدا در آمدن آژیر در همان مناطق پخش صدای آژیر در حال سخنرانی انتخاباتی خود بودند.

این دو که از رقبای اصلی نتانیاهو در انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی به حساب می آیند، در حساب شخصی توئیتر خود فرار نتانیاهو را به شدت مورد تمسخر قرار دادند.

نخست وزیر اسرائیل علاوه بر محکومیت های خارجی و گزندهای لفظی رقبای داخلی با تهدید نیروهای مقاومت فلسطین نیز روبرو شد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) وعده انتخاباتی نتانیاهو مبنی بر الحاق بخش هایی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی را بیانگر سیاست‌های خصمانه اسرائیل علیه ملت فلسطین، سرزمین و سرنوشتش دانست و با تاکید بر ادامه مقاومت این وعده را محکوم کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین