کد خبر: ۶۱۰۳۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۶
عکس مانچو و ستاره ها در گالری محمد ونیز؛

وقتی روبرتو باجوی ایرانی به عشقش رسید+عکس

مردی که در جنوب ایران یک عمر با عشق فوتبال ایتالیا زندگی کرده، سرانجام توانست اعضای این تیم را در دیداری که در نزدیکی ایران برگزار می شد، ملاقات کند.
آفتاب‌‌نیوز :

یکی از گزارش های جالب برنامه های فوتبالی تلویزیون در ماه های اخیر، ماجرای مردی بود که در جنوب ایران با عشق فوتبال اسطوره ای ایتالیا و در راس همه، روبرتو باجو، روزگار می گذراند.

محمد دشتی زاده، یک آرایشگر جنوبی است که همه عشق و زندگی اش فوتبال و اسطوره های ایتالیایی است. او به قدری به روبرتو باجو علاقه دارد که در زندگی خود، هر مدل مویی داشته، به دورانی از عمر باجو برمی گردد و او همه مدل موهای باجو را در زندگی اش تکرار می کند. شاید او تنها کسی باشد که تا سالهای سال از مدل موهای آینده اش خبر دارد. فعلا موهای محمد شبیه باجوی سال 1991 است و یکی دو سال بعد ریش پروفسوری می گذارد، پشت مو را بلندتر می کند و می رود برای جام جهانی 94.

محمد در گزارش تلویزیونی از عشق افراطی اش به فوتبال ایتالیا گفت و این حس قلبی را در گوشه گوشه محل کارش هم نشان داد. تمام دیوارهای سالن آرایشگاه او در چاهکوتاه بوشهر پر شده از پیراهن تیم هایی که باجو در آنها بازی کرده. از اینتر و یوونتوس، تا تیم ملی ایتالیا. محمد به قدری متعصبانه روبرتو باجو را دوست دارد، که هر سال در شهر خود برای این اسطوره ایتالیایی تولد می گیرد. می گوید تیم های ایتالیایی همه مثل برادرها و خواهرهایم هستند. از یوونتوس تا کیه وو، همه را دوست دارم.

دیگر تصمیم منحصر به فرد این طرفدار اسطوره فوتبال ایتالیا، این بوده که محمد با خود عهد بسته تا زمانی که موفق به دیدار روبرتو باجو از نزدیک نشود، ازدواج نکند و مجرد باقی بماند. یکی از راه هایی که او برای تسهیل شرایط ملاقات با باجو در نظر داشت، تقدیم یک نامه به پیر لوئیجی کولینا بود، در زمانی که این داور پیشین بین المللی به ایران آمده بود. هرچند که در نهایت این نامه به کولینا نرسید و حسرت دل محمد ونیز طولانی تر شد.

سایت گاتزتا دلو اسپرت ایتالیا چندی پیش و بعد از پخش گزارش تلویزیونی محمد دشتی زاده، درباره او مطلبی نوشت و علاقه وی به فوتبال ایتالیا و روبرتو باجو را در دنیا کم نظیر قلمداد کرد.

دشتی زاده اما چند روز پیش، به بخشی از آرزوهای دست نیافتنی اش در دیدار با ستاره های آتزوری رسید. او در زمانی که تیم ملی ایتالیا برای بازی مقدماتی جام ملتهای اروپا به کشور ارمنستان رفته بود، به این کشور رفت و با سفر به ارمنستان، توانست ستاره های تیم ملی و همچنین اسطوره هایی مثل روبرتو مانچینی را که هم اکنون سرمربی تیم ملی ایتالیا است، از نزدیک ملاقات کند. سایت اسکای اسپرتس هم در گزارشی به این قرار ملاقات ویژه ایتالیایی ها با طرفدار پروپاقرصشان پرداخته است.

گاتزتا حق داشته؛ عشق محمد به ایتالیا در دنیا بعید است نظیر داشته باشد. مردی که تمام تاریخ فوتبال ایتالیا را از روز پیدا کردن روزنامه ای با عکس روبرتو باجو در حیاط تا به حال، از بر است و جام جهانی بدون آتزوری را شایسته تماشا ندانسته. حالا محمد ونیز، تکه هایی از پازل رویاهایش را به دست آورده و فقط یک ملاقات مانده، تا زندگی اش از این رو به آن رو شود؛ دیدار با بودای کوچک.

منبع: ورزش سه
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
2
0
خدا وکیلی اینجور ...... فقط تو ایران پیدا میشه.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین