کد خبر: ۶۱۰۳۷۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۴:۲۲

دلیل برکناری برانکو چه بود؟

88 روز پس از قبول پیشنهاد سرمربیگری الاهلی عربستان از سوی برانکو ایوانکوویچ، او از سمت خود اخراج شد.
آفتاب‌‌نیوز :

برانکو ایوانکوویچ از سمت خود به عنوان سرمربی الاهلی عربستان برکنار شد اما این اتفاق در حالی رقم خورد که روزنامه الریاضی از اتفاق عجیب و جالبی پرده برداشته است؛ این که دلیل اخراج ایوانکوویچ صحبت او درباره سوما بود. برانکو در این خصوص گفته بود که نیمکت نشینی سوما مهم نیست چرا مهاجمان باکیفیت دیگری در بازار نقل و انتقالات موجود هستند.

به همین خاطر مدیران الاهلی از صبح روز بازی با الوحده برگه اخراج ایوانکوویچ را امضا کردند و در واقع منتظر نتیجه بازی بودند تا آن را اعلام کنند.

دلیل برکناری برانکو چه بود؟سوما اگرچه یک گل دیرهنگام برای تیمش زد اما با هدر دادن یک پنالتی و چند موقعیت خوب، نقش پررنگی در شکست تیمش برابر الوحده داشت.

برانکو در حالی از سمت خود به عنوان سرمربی الاهلی اخراج شد که در میانه های تابستان موضوع تاخیر در پرداخت مطالبات او به عنوان سرمربی پرسپولیس، مهم ترین اتفاق در حوزه اخبار این باشگاه بود. هواداران نگران از غیبت برانکو و احتمال جدایی او بودند و به همین خاطر سه روز متوالی در مقابل باشگاه پرسپولیس برای حمایت از این مربی تجمع کردند اما در نهایت سرمربی کروات به ایران برنگشت و پس از این که در اتریش از کمپ تمرینی الاهلی بازدید کرد، راهی جده شد و هدایت تیم سبزپوش سعودی را برعهده گرفت.

کار او در عربستان با پیروزی های متوالی در دیدارهای دوستانه آغاز شد. در کنار این، برانکو ایوانکوویچ هرروز شاهد تحقق اهداف نقل و انتقالاتی اش بود و در شرایطی که همه چیز برای یک شروع خوب در تیم جدید آماده می‌شد، دیدار یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا و تقابل با تیم قدرتمند الهلال فرا رسید. شاگردان ایوانکوویچ در خانه با نتیجه 4-2 به الهلال باختند تا شروع تلخی را در استادیوم خانگی داشته باشند.

مدیران الاهلی که در پنجره تابستانی اروین زوکانوویچ را از جنوا، لوکاس لیما را از نانت و الویس ساریچ را از سوون سامسونگ خریده بودند و چند انتقال بزرگ دیگر هم داشتند، از این نتیجه شوکه شدند و در میان اعتراض هواداران به حمایت از کادرفنی پرداختند اما مشخص بود که اوضاع برای برانکو و کادرش خوب پیش نمی رود.

در لیگ، کار با یک مساوی خانگی مقابل تیم تازه لیگ برتری شده العداله آغاز شد. الاهلی اما بازی دوم را با وجود اخراج یک بازیکن به نفع خود تمام کرد تا نخستین برد با برانکو رقم بخورد. اگرچه برانکو اوضاع را تا حدی سروسامان داده بود، اما موضوعاتی نظیر اختلاف نظر با عمر سوما شرایط را برای برانکو سخت کرده بود. در نهایت شکست مقابل الوحده باعث شد تا مدیران کم طاقت الاهلی تصمیم بگیرند 88 روز پس از انتصاب ایوانکوویچ به عنوان مرد اول نیمکت تیمشان، او را اخراج کنند.

دوران حضور برانکو در عربستان همچون نوبت قبلی با اتفاقات تلخ به پایان رسید. پیش تر او در الاتفاق از سمتش اخراج شد و بازهم نتوانست در لیگ حرفه ای عربستان به توفیق برسد. اما این زودترین برکناری برانکو نیست. وی پیش از حضور در پرسپولیس تنها یک ماه سرمربی دینامو زاگرب شد و پس از انجام 5 بازی، جای خود را به مربی جدید داد.

نکته جالب این که پرسپولیسِ برانکو در سه بازی نخست لیگ پانزدهم تنها یک امتیاز کسب کرده بود و در واقع پروفسور به عنوان سرمربی در جمع سرخپوشان پایتخت شروعی به مراتب بدتر از این را تجربه کرد اما در ادامه موفق شد 7 جام قهرمانی را با این تیم بالای سر ببرد.

منبع: ورزش سه
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
0
1
نتیجه نمک نشناسی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
0
1
دلیل برکناری برانکو عدم حمایت فدراسیون و کمیته انظباطی و وزارت ورزش عربستان از تیم الاهلی است
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین