کد خبر: ۶۱۰۴۰۶
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹

کلاهبرداری ۳۰۰ میلیونی زن جوان از بازرگان چینی

زنی جوان پس از ریختن طرح دوستی با بازرگان چینی از او ۳۰۰ میلیون تومان کلاهبرداری کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

زنی چینی روز ۲۹ خردادماه همراه وکیل قانونی خود، با مراجعه به دادسرای ناحیه ۲ تهران شکایتی را مطرح کرد مبنی بر اینکه دوست ایرانی‌اش به نام دنیا ۳۴ ساله با اقدامات متقلبانه، سنگ‌های قیمتی وی را به ارزش تقریبی ۳۰۰ میلیون تومان از چنگ او درآورده است.

این پرونده به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه ۲ تهران برای دستگیری متهم و کشف اموال مال‌باخته، در اختیار کارآگاهان اداره چهاردهم ویژه مبارزه با جرائم کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.

شاکی پس از حضور در پلیس آگاهی به کارآگاهان گفت: اوایل امسال با دنیا آشنا شدم. من بازرگان هستم و مرتب به ایران سفر می‌کنم. با دنیا هم به‌صورت اتفاقی در محل اقامت خودم در نیاوران آشنا شدم و او گفت: ساکن نیاوران است. این آشنایی به دوستی صمیمانه ما منجر شد و همیشه با هم به تفریح می‌رفتیم.

مال‌باخته در ادامه گفت: یک روز به دنیا گفتم من علاوه بر کار بازرگانی در کار جواهرات نیز هستم و تعدادی سنگ قیمتی که همراه داشتم، به او نشان دادم. دنیا گفت: او در کار جواهرسازی است. با توجه به اعتمادسازی‌ای که از سوی وی ایجاد شده بود، پیشنهاد داد برای سنگ‌ها رکاب و... انجام دهد و من هم پذیرفتم و سنگ‌ها را به او دادم و خودم برای انجام کارهایم به چین بازگشتم.

شاکی ادامه داد: پس از گذشت حدودا یک ماه به ایران مراجعه کردم و برای دیدن دنیا با وی تماس گرفتم، اما گوشی او خاموش بود. چند بار دیگر نیز تلفن زدم، اما فایده‌ای نداشت و متوجه شدم دنیا با جلب اعتماد من و اقدامات متقلبانه اقدام به کلاهبرداری کرده است.

کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات مال‌باخته، با بهره‌گیری از روش‌های علمی کشف جرم موفق به شناسایی هویت واقعی متهم به نام «سارا» و مخفیگاه وی در محدوده شمال‌غرب تهران شدند. با انعکاس موضوع به بازپرس پرونده متهم چند روز قبل در عملیاتی پلیسی دستگیر و در بازرسی از محل سکونت او همه سنگ‌های قیمتی کشف شد.

متهم در تحقیقات صورت‌گرفته ضمن قبول جرمش گفت: چند سال است در حرفه جواهرسازی در محدوده نیاوران مشغول به‌کار هستم و وقتی با شاکی دوست شدم و سنگ‌های قیمتی را به من نشان داد، وسوسه شدم آن‌ها را به‌دست آورم.

با نشان‌دادن صفحه اینستاگرام محل کارم که درباره ساخت و فروش جواهر بود، اعتماد زن چینی را به خود جلب و پیشنهاد خود را مطرح کردم و او هم قبول کرد و سنگ‌ها را به من داد و وقتی دیدم او به کشورش بازگشته است، فرصت را مناسب دیدم و گوشی‌ام را خاموش کردم.

سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی‌پور، معاون مبارزه با جرائم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت، با تأیید این خبر گفت: با توجه به دستگیری متهم و اعتراف صریح به جرمش، او با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضائی روانه زندان شد.

منبع: شرق
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین