کد خبر: ۶۱۰۴۳۳
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵

واکنش ایران به​​​​​ ادعاهای مقامات آمریکا درباره حمله به تاسیسات نفتی عربستان

سخنگوی وزارت امور خارجه اتهام زنی‌ مقامات‌ آمریکا به ایران در ماجرای حمله به تاسیسات نفتی سعودی را بی اساس خواند و گفت:جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است که از مردم یمن و حقوق آنها دفاع می‌کند ولی اینکه این گونه اقدامات به ایران نسبت داده شود، در راستای دروغ حداکثری است که در ادامه ناکامی‌هایشان در پیش گرفته‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :

«سید عباس موسوی» صبح امروز دوشنبه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به سفر رئیس جمهوری به ترکیه اظهار داشت: امروز رئیس‌جمهور در ترکیه در پنجمین نشست سران کشورهای عضو روند آستانه شرکت می‌کنند و امیدواریم نتایج این نشست به نفع مردم منطقه و سوریه باشد و آرامش را به این کشور بازگرداند و تا نابودی تروریست‌ها و بازگشت صلح و امنیت در منطقه ادامه خواهد داشت.

وی همچنین با اشاره به سفر محمد جواد ظریف به کشورهای آسیایی در هفته‌های اخیر گفت: وزیر امور خارجه طی روزهای آینده مهیای سفر به نیویورک هستند و در هفتاد و چهارمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل شرکت خواهند کرد. ایشان در این اجلاس به همراه رئیس‌جمهوری شرکت می‌کنند. در نیویورک هم دیدارها و ملاقات‌هایی با مقامات کشورهای دوست برقرار است.

واکنش ایران به​​​​​ ادعاهای مقامات آمریکا

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره اتهام‌زنی به ایران درباره حملات اخیرپهپادی به تاسیسات نفتی سعودیها تصریح کرد: پنج سال است که یمن درگیر جنگ خونین است و ائتلاف سعودی با حمایت کشورهای غربی جنایات گسترده‌ای علیه ملت یمن مرتکب شده است. طبیعی است که مردم و ارتش یمن به این جنایاتها واکنش نشان دهد.

موسوی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است که از مردم یمن و حقوق آنها دفاع می‌کند ولی اینکه این گونه اقدامات دفاعی به ایران نسبت داده شود، در راستای دروغ حداکثری است که در ادامه ناکامی‌هایشان است.

وی ادامه داد: ما از این اقدامات تعجب نمی‌کنیم. کشورهای وابسته همچنان وابسته هستند و آنهایی که قرار است آنها را بدوشند این حرف‌ها را می‌زنند تا به این کشورهای وابسته احساس امنیت بدهند. این حرف‌ها بی‌اساس و محکوم هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین