کد خبر: ۶۱۰۴۵۴
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰

خارشتر و همه مزایای آن...

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی گفت: کاشت گیاه خارشتر باعث تثبیت بیابان، جلوگیری از بیابان‌زایی و همچنین تولید علوفه ارزان برای دام سبک و سنگین است.
خارشتر و همه مزایای آن...
آفتاب‌‌نیوز :

مهدی عصمتی‌پور در بازدید از نخستین سایت تکمیل زنجیره تولید علوفه و گوشت ارزان در کشور گفت: طرح تولید گیاه خارشتر اعم از کاشت، تولید، برداشت و همچنین بسته‌بندی این گیاه در زمینی به مساحت ۲۳۰ هکتار در نازدشت شهرستان سربیشه انجام می‌شود.

وی افزود: این طرح در دو ناحیه استان شروع به کشت این گیاه کرده است که حدود ۶۵ هکتار در منطقه چاهک موسویه و ۲۳۰ هکتار در نازدشت سربیشه انجام می ‌ شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: طرح ۲۳۰ هکتاری باعث رونق تولید و پرورش گوشت ارزان شتر می‌شود.

‌وی با بیان این که از گیاه خشک خارشتر می‌توان در راستای تولید عرقیات گیاهی نیز استفاده کرد، افزود: با کشت خارشتر در هر هکتار می‌توان، از بیست کلونی زنبور حدود ۲۰۰ کیلوگرم عسل تولید کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: گیاه خارشتر بسیار مقاوم و همچنین بسیار ارزان قیمت است که در کاهش قیمت گوشت شتر ‌می‌تواند تاثیر مثبتی داشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین