کد خبر: ۶۱۰۵۶۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۴
در نشست مطبوعاتی روسای جمهوری ایران، سوریه و ترکیه درباره سوریه

روحانی: سوریه، ۹ سال در رنج و عذاب است| همه باید به حاکمیت ملی سوریه احترام بگذارند

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در پایان اجلاس سه جانبه آنکارا و در نشست مطبوعاتی روسای جمهوری ایران، سوریه و ترکیه درباره تحولات سوریه، گفت: همگان باید به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی سوریه احترام بگذارند.
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: این نشست فرصتی بود تا یک بار دیگر بر فعالیت‌های خود طبق روند آستانه تاکید کنیم. در این اجلاس تحولات سیاسی و میدانی سوریه را مورد بررسی قرار دادیم.

روحانی با بیان اینکه خوشبختانه هر سه کشور برای حل مسایل سوریه اتفاق نظر دارند، گفت: همه ما نسبت به مساله حفظ تمامیت ارضی سوریه نظر واحدی داریم.

روحانی: همگان باید به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی سوریه احترام بگذارند

رئیس جمهوری تصریح کرد: ۹ سال است که سوریه در رنج و عذاب تروریست‌ها قرار دارد و این را می دانیم چه کسی به آنها پول پرداخت می کند و مردم سوریه با سلاح کدام کشور کشته می شوند.

وی در ادامه گفت: همه ما با حضور نیروهای خارجی که در امور سوریه بدون دعوت دولت سوریه مداخله می کنند، مخالف هستیم و نمونه آن آمریکایی ها هستند.

روحانی افزود: آمریکایی‌ها به تروریست ها کمک می کنند و اهداف خطرناکی را در سوریه دنبال می‌کنند، زیرا آنها به فکر تجزیه سوریه هستند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه برای ۳ کشور روسیه، ایران و ترکیه سوء نیت آمریکایی ها قابل قبول نیست، گفت: حفظ تمامیت ارضی سوریه برای هر ۳ کشور از اهمیت زیادی برخوردار است.

روحانی تاکید کرد: آمریکا نسبت به مردم سوریه و این کشور سوء نیت دارد و رژیم صهیونیستی نیز هر روز با مداخلات خود زیرساخت‌های سوریه را از بین می‌برد که این با حاکمیت ملی سوریه منافات دارد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: مساله دوم ما در تحولات سوریه بازگشت آوارگان سوریه به خانه خود است که این مساله مهمی است و ایران در این زمینه تجربه زیادی دارد.

روحانی بیان کرد: همانطوری که می دانید ایران از ۴۰ سال پیش میزبان ۳ میلیون مردم افغانستان است و در این زمینه می توانیم بسیار کمک کنیم.

روحانی اظهارداشت: همه آوارگان به دنبال بازگشت به میهن خود هستند و باید تمام سوریه را امن کنیم تا مردم سوریه بتوانند به طورکامل به وطن خود بازگردند.

وی از برگزاری ششمین اجلاس سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه در تهران خبر داد و گفت: بسیار خوشحال هستیم در این اجلاس میزبان سران کشورهای روسیه و ترکیه در تهران خواهیم بود.

رئیس‌ جمهوری ترکیه نیز در این نشست مطبوعاتی تاکید کرد: ما به دنبال بازگشت داوطلبانه مردم سوریه به این کشور هستیم و تمام دوستان ما از این اقدام ترکیه حمایت می‌کنند.

رجب طیب اردوغان تصریح کرد: امیدوارم اجلاس آنکارا برای برقراری ثبات و امنیت در منطقه و به خصوص در سوریه موثر واقع شود و قرار است ششمین نشست سران ایران، روسیه و ترکیه در ایران برگزار شود.

رئیس جمهوری روسیه نیز در این نشست مطبوعاتی اظهارداشت: خوشبختانه اجلاس آنکارا بسیار موفقیت آمیز و موثر برگزار شد و در بیانیه نهایی بر تأمین صلح و ثبات در سوریه از سوی سه کشور تاکید شده است.

ولادیمیر پوتین خاطرنشان کرد: هر ۳ کشور برای اجرای قطعنامه ۲۲۵۴ در سوریه تاکید و بر حفظ تمامیت ارضی سوریه تاکید دارند.

رئیس جمهوری روسیه اظهارداشت: سازمان ملل و کشورهای منطقه می‌توانند در بازسازی سوریه کمک کنند و ما به دنبال فعالیت کمیته قانون اساسی در این کشور هستیم.

پوتین بر حفظ تامین امنیت در سوریه تاکید کرد و گفت: روسیه آماده است که مناقشه سوریه هر چه سریعتر پایان پیدا کند تا مردم این کشور بتوانند همچنان در صلح و امنیت در کشور خود زندگی کنند.

پنجمین دور اجلاس سه جانبه سران ایران، روسیه و ترکیه امشب (دوشنبه شب) به میزبانی آنکارا و با حضور حجت الاسلام و المسلیمن حسن روحانی، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان با هدف کاهش مشکلات منطقه برگزار شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
0
2
متاسفیم .............................................................................
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
0
0
۹ سال است که سوریه در رنج و عذاب قرار دارد!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین