کد خبر: ۶۱۰۶۲۲
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵

بارش‌ها در پاییز چگونه خواهد بود؟

رئیس پژوهشکده اقلیم شناسی سازمان هواشناسی گفت: پیش‌بینی فصلی نشان می‌دهد که بارش‌های پاییزه امسال در تمام کشور نرمال خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز :

ایمان بابائیان روز سه شنبه افزود: همچنین بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، بارش‌های پاییزه بدون تاخیر و به موقع شروع می‌شوند.

وی درباره وضعیت دما در فصل پاییز اظهار داشت: پیش بینی‌ها نشان می‌دهد میانگین دما در پاییز یک درجه گرمتر از نرمال است، البته ممکن است مثلا چند روز هوا خیلی سرد باشد اما از آنجا که پیش بینی‌های فصلی نقطه‌ای نیست و به صورت گلوبال ( سراسری ) انجام می‌شود نمی‌توانیم در مقیاس روزانه پیش بینی کنیم.

بارش‌ها در پاییز چگونه خواهد بود؟

بابائیان ادامه داد: در پیش بینی‌های فصلی مثلا ۹۰ روز دما میانگین‌ گرفته می‌شود و در نهایت عدد کلی دما در آن فصل مشخص می‌شود. بنابراین پیش بینی روزانه در ابتدای هر فصل برای تمام آن فصل میسر نیست.

وی با بیان اینکه معمولا ابتدای هر ماه پیش بینی ها را اعلام می‌کنیم، گفت: بر این اساس پیش بینی دقیق بارش و دما در فصل پاییز را حدود ۵ مهر اعلام خواهیم کرد اما پیش بینی که در پنجم شهریورماه انجام گرفت، نشان داد که وضعیت بارش نرمال و بدون تاخیر آغاز خواهد شد.

رئیس پژوهشکده اقلیم شناسی سازمان هواشناسی درباره اینکه برخی سایت ها و کانال ها اعلام کرده‌اند که شمال ایران از ابتدای پاییز شاهد شروع بارندگی‌های فوق سنگین خواهد بود و یا اینکه شاهد بارش برف سنیگن در ارتفاعات البرز خواهیم بود، گفت: انجام پیش بینی جزو وظایف سازمان هواشناسی است و تنها مرجع رسمی اعلام وضعیت هوا این سازمان است، بنابراین من این اطلاعات را نه تایید و نه تکذیب می‌کنم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین