کد خبر: ۶۱۰۶۵۸
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸

تمایل آشکار صدا و سیما به یک جناح خاص

صداوسیما در دو دهه اخیر به یکی از دو جناح سیاسی کشور تعلق خاطر شدیدی پیدا کرده است و به‌طور شگفت‌انگیزی سعی هم نمی‌کند جانبداری‌اش را حداقل کتمان کند که این با روح کلی رسانه در تضاد کامل است. صدا و سیمایی که به قاعده باید بی‌طرف باشد و وجهه ملی را به هر چیز دیگری ترجیح بدهد، همچنان موجی از نقدها و اعتراض‌ها را متوجه خود می‌بیند.
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه همدلی در گزیده ای از سرمقاله خود به قلم عبداله ناصری فعالی سیاسی اصلاح طلب آورد: عملکرد این سازمان عریض و طویل به گونه‌ای بوده که دقیقا بیانگر این است که صداوسیما جهت‌گیری خاصی دارد! به طوری که وقتی جامعه از دو یا سه ماه قبل، وارد فاز انتخابات می‌شود، خود به خود روند برنامه‌های صدا و سیما به گونه‌ای پیش می‌رود که در همه برنامه‌ها از جمله برنامه‌های علمی که منطقا باید مورد توجه جامعه نخبگان قرار گیرد، از چهره‌هایی دعوت می‌کند که تخصصی در بحث مطروحه ندارند و فقط به دلیل این‌که اصول‌گرا هستند، پشت میکروفون قرار می‌گیرند تا در روزهای تبلیغات انتخابات برایشان فرصت تبلیغ به وجود بیاید.

در سال ۸۶ و در روزهای انتخابات مجلس هشتم، جمعی سه نفره از ستاد اصلاح‌طلبان با رئیس وقت صدا و سیما دیدار داشتیم. این نکته را به ایشان اشاره کردیم که خارج از برنامه‌های سیاسی، جهت‌گیری‌ها در برنامه‌های علمی به گونه‌ای هستند که کاملا هم‌سویی و هم‌جهتی خودتان را با یک جریان خاص نشان می‌دهید.

در واقع اگر رسانه واقعا بخواهد منطقی عمل بکند، هیچ نوع دیدگاهی را نباید القا نماید. حتی مجریان آن باید عملا صاحب نظر در امر انتخابات باشند و افکار عمومی جامعه کاملا حکم کنند که این‌ها هیچ نوع گرایش خاص سیاسی به نامزد خاصی ندارند.

این در حالی است که در مناظره‌های سال۸۸ مشاهده شد که یکی از مدیران ارشد تلویزیون که اتفاقا مدیر یکی از شبکه‌ها بود، به عنوان اداره کننده مناظرات انتخاب شد. وقتی همه مدیران ارشد صداوسیما متعلق به یک جریان خاص سیاسی باشند، هر نوجوانی هم می‌تواند به خوبی تشخیص بدهد که این چه معنایی دارد. در صورتی که بسیاری از چهره‌های دانشگاهی نخبه و غیردانشگاهی به خوبی می‌توانستند آن مناظره‌ها را عادلانه مدیریت کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین