کد خبر: ۶۱۰۷۵۵
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۷

با این نوشیدنی از افسردگی و اضطراب پیشگیری کنید

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: شربت بادام و عسل فوق‌العاده نشاط‌ آور است و افسردگی، استرس و اضطراب به طور مناسبی رفع می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :

حیدرعظمایی، محقق و پژوهشگر طب سنتی، درباره خواص شربت بادام و عسل اظهار کرد: شربت بادام و عسل یکی از شربت‌های بسیار مقوی و حاوی ویتامین‌های A، B، C، E، D، K، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، منیزیم، منگنز، روی، آهن، اسیدفولیک، فیبر، پروتئین، فسفر، سلنیوم، مس، اسیدچرب امگا ۳، قند ساکاروز، گلوکز، فراکتوز و غیره است.

شربت بادام و عسل با انواع ویتامین‌ها و املاح معدنی مفید باعث تقویت، طراوت و جوان‌سازی پوست و مو خواهد شد. ویتامین‌های A، E و C موجود در این شربت باعث ایجاد خاصیت آنتی اکسیدانی در آن و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

او بیان کرد: شربت بادام و عسل به علت داشتن فیبر بالا، عملکرد دستگاه گوارش و هضم غذا را بهبود بخشیده و باعث رفع یبوست می‌شود همچنین آهن و اسیدفولیک موجود در آن موجب افزایش گلبول‌های قرمز خون و رفع کم‌خونی می‌شود.جالب است بدانید این شربت تاثیری چشمگیر در عملکرد سیستم عصبی، تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر دارد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی با تاکید بر فواید این شربت برای دانش‌آموزان، دانشجویان گفت: ویتامین D، فسفر، منیزیم، کلسیم و سلنیوم موجود در این شربت موجب تقویت استخوان و دندان شده و از پوکی استخوان و آرتروز پیشگیری می‌کند. این نوشیدنی فوق‌العاده نشاط‌ آور است و افسردگی، استرس و اضطراب به طور مناسبی رفع می‌کند.

او تصریح کرد: شربت بادام و عسل پروتئینی بسیار بالایی دارد و موجب تقویت عمومی، افزایش انرژی و عضلانی شدن بدن می‌شود؛ به همین دلیل می‌تواند یک نوشیدنی مناسب و مفید برای ورزشکاران باشد؛ استفاده از آن برای نوزادان و کودکان در حال رشد و سالمندان بسیار مفید است و بی‌اشتهایی آن‌ها را برطرف می‌کند.

عظمایی بیان کرد: نوشیدن این ترکیب باعث درمان مشکلات تنفسی، عفونت‌ها، سرماخوردگی و آسم می‌شود همچنین استفاده از آن موجب تقویت بینایی، بهبود خلق وخو و تقویت سیستم قلبی و عروقی می‌شود. اگر شربت بادام و عسل نیم ساعت پیش از غذامصرف کنید منجر به ایجاد احساس سیری، لاغری و تناسب اندام می‌شود .

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: بر خلاف توضیحات بالا اگر این شربت نیم ساعت پس از غذا استفاده شود، می‌تواند باعث چاقی شود و برای افراد لاغر و دارای بنیه ضعیف بسیار مفید است؛ بنابراین، نوع مصرف آن می‌تواند خواص متفاوتی برای شما به همراه داشته باشد.

او در پایان گفت: برای تهیه شربت بادام و عسل به ۵۰ عدد مغز بادام درختی، ۷ لیوان آب، ۲ عدد سیب زرد، یک عدد موز، ۱۰ قاشق غذاخوری عسل و آب لیموترش تازه احتیاج دارید؛ کافی است مغز بادام را داخل آب جوش بریزید تا پوست آن جدا شود سپس تمام مواد از جمله سیب، موز، عسل و آب را داخل مخلوط‌کن ریخته و یک یکدست تهیه کنید؛ در انتها هم آب لیموترش تازه را به شربت اضافه کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین