کد خبر: ۶۱۰۸۵۸
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵

بهای بنزین در ژاپن ۱۲ درصد افزایش یافت

تلویزیون دولتی ژاپن گزارش کرد در پی حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی، بهای معاملات آتی نفت خام در توکیو نسبت به ماه قبل بیش از ۱۲ درصد افزایش یافت.
آفتاب‌‌نیوز :

«ان. اچ. کی» روز چهارشنبه گزارش کرد این اولین افزایش قیمت نفت بیش از ۱۰ درصدی از ماه دسامبر است آن زمان بهای نفت در سراسر جهان بالا بود.

گزارش می افزاید: اندکی پس از شروع معاملات در صبح روز سه شنبه، حجم عظیم سفارش های خرید به بورس کالای توکیو سرازیر شد بهای معاملات آتی نفت خام برای ماه فوریه در سطح ۴۱ هزار و ۳۱۰ ین، یا حدود ۳۸۰ دلار برای هر کیلولیتر بسته شد این رقم حدود ۴۱ دلار، یا ۱۲.۱ درصد، از نرخ هفته گذشته بالاتر است.

این افزایش به دلیل نگرانی از تامین نفت جهانی در پی حملات پهپادی به یکی از بزرگترین پالایشگاه های نفت جهان ایجاد شد.

از سوی دیگر «ایشو سوگاوارا» وزیر اقتصاد، تجارت و صنایع ژاپن گفته است در نتیجه حملات به تاسیسات نفتی عربستان سعودی هیچ مشکل فوری در مورد عرضه نفت داخلی وجود ندارد.

ژاپن برای واردات نفت خام خود به شدت به خاورمیانه وابسته است اما سوگاوارا گفت که ژاپن برای بیش از ۲۳۰ روز مصرف داخلی ذخیره نفت دارد.

او اضافه کرد بر تاثیر این حملات بر عرضه نفت در ژاپن و همچنین تحولات در بازار نفت با دقت نظارت خواهد کرد.

این مقام ژاپنی گفت که ممکن است ژاپن در صورت نیاز با همکاری با آژانس بین المللی انرژی و سایر کشورها مقداری از ذخایر نفت خود را وارد بازار کند.

همزمان مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا و توشیمیتسو موتگی همتای او از ژاپن برای اولین بار با یکدیگر تلفنی گفت و گو کرده اند باور بر این است که موتگی و پمپئو در مورد مسائل خاورمیانه از جمله چگونگی اطمینان از امنیت کشتیرانی در تنگه هرمز نیز تبادل نظر کرده باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین