کد خبر: ۶۱۰۸۸۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶

سفر روحانی و ظریف به نیویورک لغو خواهد شد؟

سفر رئیس جمهوری و هیات همراه برای حضور در اجلاس سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل به دلیل صادر نشدن روادید توسط دولت آمریکا ممکن است لغو شود. ایران در حال تصمیم‌گیری در مورد انجام و یا عدم انجام این سفر است.
آفتاب‌‌نیوز :

شنیده‌ها حاکی از آن است که تا این لحظه هیچ ویزایی برای هیئت مقدماتی رئیس‌جمهور به نیویورک صادر نشده است.

به گزارش آفتاب‌نیوز، این در حالی است که برای انجام سفر روحانی و حضور او در مجمع عمومی سازمان ملل متحد لازم بود تا روز چهارشنبه ویزا‌های هیئت مقدماتی او صادر شود تا آنها مقدمات سفر رئیس جمهور به نیویورک را فراهم کنند.

به نوشته سایت باشگاه خبرنگاران، وابسته به صداوسیما، باتوجه به عدم صدور ویزا، به احتمال زیاد سفر رئیس‌جمهور و وزیر امورخارجه لغو خواهد شد، حتی اگر فردا این روادید صادر شود هم عملا امکان این سفر وجود نخواهد داشت.

سفر روحانی و ظریف به نیویورک لغو خواهد شد؟

خبرگزاری ایرنا، وابسته به دولت نیز در همین‌باره نوشته است: تا لحظه انتشار این خبر، به دلیل صادر نشدن ویزا از سوی دولت آمریکا، هیات مقدماتی ایران برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل نتوانسته است به نیویورک سفر کند.

طبق برنامه قرار است که "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه صبح جمعه و رئیس جمهوری روز دوشنبه - اول مهرماه - تهران را به مقصد نیویورک سفر کنند و اگر تا چند ساعت دیگر ویزاها صادر نشود احتمالا این سفرها لغو خواهد شد.

حضور نیافتن ایران در مجمع عمومی نشان می دهد آمریکا که برخلاف تعهداتش نسبت به سازمان ملل و سازمان های بین المللی که در چارچوب قرارداد مقر است، ارزشی برای دیپلماسی قائل نیست. اگرچه جمهوری اسلامی ایران صحنه را خالی نمی‌کند و به دیپلماسی فعال خود ادامه می دهد اما دولت آمریکا باید پاسخگویی این رفتار خود باشد.

ظریف: فعلاً ویزا نداریم

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه نیز در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در پاسخ به این سوال که آیا شما همراه رئیس‌جمهور به نیویورک خواهید رفت؟ گفت: ببینیم چه می‌شود، فعلا قطعی نشده است و فعلاً ویزا نداریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
9
4
هههه مرگ بر امریگا
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
مرگ بر امریکا
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین