کد خبر: ۶۱۰۹۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸

کودک‌آزاری پدیده‌ای خاموش در خانواده‌ها

ناآگاهی والدین به مسایل تربیتی، اعتیاد به موادمخدر، اختلاف‌های خانوادگی و طلاق والدین از مهمترین علت‌های کودک آزاری بشمار می‌رود و در این راستا گزارش‌دهی در خصوص کودک‌آزاری از سوی بیمارستان‌ها، مدارس و مهدهای کودک و غیره باید مورد توجه و رسانه‌ها نیز باید روی این موضوع حساس باشند.
آفتاب‌‌نیوز :

مدیرکل بهزیستی استان زنجان، روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: یکی از گروه های هدف برنامه اورژانس اجتماعی کودکان آزاردیده هستند که در صورت گزارش موارد کودک آزاری (به خط تلفن ۱۲۳)، کارشناسان خدمات سیار اورژانس اجتماعی در اسرع وقت به محل اعزام و به بررسی شرایط می پردازند.

محمد محمدی قیداری افزود: در صورت مشاهده این امر، کودک به مرکز مداخله در بحران ارجاع می شود تا با ارایه خدمات مددکاری و روانشناختی اقدام به حل مشکل خانواده جهت پیشگیری از کودک آزاری اقدام و در صورتی که حضور کودک در خانواده موجب آسیب به وی شود، فرد از خانواده جدا و در مراکز نگهداری بهزیستی مورد پذیرش قرار می گیرد.

این مسئول ادامه داد: این نهاد بهزیستی به عنوان تنها نهاد مداخله گر در کودک آزاری، تلاش در پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی از جمله پدیده کودک آزاری دارد ودر این ارتباط اقدامات را مورد توجه قرار داده است.

وی اضافه کرد: خط ۱۲۳ در ابتدا با هدف انجام مداخلات برای موارد کودک آزاری آغاز بکر کرد، اما در زمان حاضر ر با توجه به امکانات و تجهیزات فراهم شده این فعالیت از حوزه خاص کودک آزاری فراتر رفته و شامل گروه های هدف بهزیستی که در شرایط اورژانسی هستند فعالیت می کند.

محمدی، از ارائه خدمات روان شناختی و مددکاری خبرداد و افزود: کودک آزاری، همسر آزاری، زنان آسیب دیده اجتماعی، دختران فراری یا در معرض آسیب، سالمندان و یا معلولان آزار دیده، اقدام به خودکشی، کودکان کارو خیابانی، مبتلایان به اختلال هویت جنسی، اختلافات حاد خانوادگی و غیره از مهم ترین فعالیت های اورژانس اجتماعی است ه در کنار خدمات تخصصی به خانواده ها ارائه می شود.

هم اکنون ۱۶۵ هزار و ۲۹۰ مددجو تحت پوشش بهزیستی استان از خدمات حمایتی این نهاد بهره مند هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
0
1
تحریم یا کاغذ پاره در همه زمینه ها از جمله افزایش کودک ازاری اثر مستقیم داشته .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین