کد خبر: ۶۱۱۰۸۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹
بازمانده‌های "تیم ب" تلاش می‌کنند دونالد ترامپ را فریب دهند و او را به جنگ بکشانند

پاسخ ظریف به ادعاهای آمریکا و عربستان درباره حمله به آرامکو: به‌خاطر خودشان، دعا کنند جنگ نشود

وزیر امورخارجه کشورمان ادعاهای اخیر مایک پمپئو علیه ایران را تحریک برای آغاز جنگ و متقاعد کردن رئیس جمهور آمریکا برای انجام این کار توصیف کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

محمدجواد ظریف در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: "اقدام جنگی" یا تحریک به جنگ؟ بازمانده‌های "تیم ب" (به همراه متحدان جاه طلبشان) تلاش می‌کنند دونالد ترامپ (رئیس جمهور آمریکا) را فریب دهند و او را به جنگ بکشانند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ وی در ادامه نوشت: به خاطر خودشان باید بروند و دعا کنند که آنچه می‌خواهند حاصل نخواهد شد. آنها همچنان در جنگ بسیار کوچکتری در یمن که چهار سال پیش از روی تکبر از پایان دادن به آن سر باز زدند، هزینه پرداخت می‌کنند.

پاسخ ظریف به ادعاهای آمریکا و عربستان: به خاطر خودشان، دعا کنند جنگ نشود

همچنین ظریف با انتشار ویدیویی از اعترافات پمپئو که گفته بود در زمان ریاست بر سیا، دروغ می‌گفتند و تقلب می‌کردند،
در پیامی دیگر خطاب به وزیر امور خارجه آمریکا نوشت: ترک عادت موجب مرض است آقای پمپئو! «دروغ و فریب» و پیشانی به خاک ساییدن در برابر دست‌نشاندگان خارجی که به جان و مال دیگران هیچ اعتنایی ندارند، طی روزهای اخیر به سطح جدیدی رسیده است.

به نوشته خبرگزاری ایرنا، ظریف در پیام خود تصریح کرد: مسیر رستگاری این است: مغتنم شمردن فرصت و پایان فاجعه یمن، نه گسترده‌تر کردن آن.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا به عنوان نخستین مقام آمریکایی انگشت اتهام را در ارتباط با حملات به تاسیسات نفتی عربستان، به سوی ایران نشانه گرفت. وی در سفر به ریاض اظهار داشت که این رخدادها در حکم «اقدام جنگی» ایران بوده و امنیت انرژی جهان را به خطر انداخته است.

پس از وقوع حمله پهپادی گسترده در روز شنبه به تاسیسات نفتی آرامکو واقع در شرقی‌ترین نقطه عربستان، مقامات آمریکایی و سعودی طی روزهای گذشته با ادعای اینکه حوثی‌ها نمی‌توانسته‌اند بدون کمک جمهوری اسلامی چنین عملیاتی را انجام دهند، تلاش دارند ایران را عامل این حمله معرفی کنند.

به نوشته خبرگزاری ایسنا، ظریف پیشتر نیز ادعای آمریکایی‌ها در این زمینه را ناشی از شکست این کشور در فشار حداکثری بر ایران دانسته و گفت که مقصر جلوه دادن ایران به فاجعه کنونی در یمن پایان نمی‌دهد.

عربستان پنج سال پیش با پشتیبانی آمریکا و دیگر حامیانش جنگی را علیه حوثی‌ها در یمن آغاز کرد که تاکنون ادامه دارد و بنابر اعلام نهادهای بین‌الللمی به کشته شدن هزاران فرد بی گناه غیرنظامی، ازجمله زنان و کودکان در یمن منجر شده است.

هشدار ظریف درباره جنگی تمام‌عیار با تلفات گسترده‌

ظریف همچنین در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان خاطرنشان کرد که ایران خواهان پرهیز از جنگ و مایل به مذاکره با رقبای منطقه‌ای خود، یعنی عربستان و امارات متحده عربی است اما امکان بازگشت به میز مذاکره با آمریکا به وجود نخواهد آمد مگر این‌که واشنگتن به‌طور کامل، آن گونه که در توافق هسته‌ای 2015 متعهد شده، تحریم‌ها را بردارد.

وی با رد ادعاها مبنی بر نقش ایران در حمله اخیر به تاسیسات نفتی عربستان گفت که حوثی‌های یمن ظرفیت‌های نظامی خود را افزایش داده و قادرند عملیات پیچیده‌ای همچون حمله به تاسیسات آرامکو را انجام دهند.

محمدجواد ظریف با بیان اینکه هرگونه اقدام نظامی علیه ایران به جنگی تمام عیار منجر خواهد شد، تاکید کرد: ما خواهان جنگ و درگیری نیستیم. من یک بیانیه بسیار جدی درباره دفاع از کشور خودمان می‌دهم. من یک بیانیه بسیار جدی مبنی بر این می‌دهم که ما نمی‌خواهیم وارد درگیری نظامی شویم اما برای دفاع از خاک خود لحظه‌ای تامل نمی‌کنیم. هرگونه پاسخ نظامی به حملات اخیر (به عربستان) بر اساس دروغ و نیرنگ منجر به تلفات گسترده‌ای خواهد شد.(جزئیات بیشتر)

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
جاجرودی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
2
1
تلاش می‌کنند دونالد ترامپ را فریب دهند و او را به جنگ بکشانند.
درست است ریس جمهور امریکا میخواهد نمایش رفتار بخش بزرگی از هوادارانش که لمپن هستند را بدهد .

اما هوشمند و مشاوران نابغه را دور خود جمع میکند .
و وارد باتلاق عمیق جنگ نمی شود .
مگر اطمینان از امادگی نبرد بیست ساعته نتیجه بخش را داشته باشد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
0
2
تنهایی در تعطیلات
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
0
0
واگر جنگ بشود ........................؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
1
3
خدا به ظریف قوت و بدخواهانش را به راه راست هدایت فرما .
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
0
0
من جانبازم و ۳۱ماه سال ۶۲ و ۶۷ در جبهه بودم و در این جنگ بر روی بنده حساب نکنید.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین