کد خبر: ۶۱۱۰۸۸
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷

عربستان از عراق نفت می‌خرد

در حالی روز گذشته وزیر نفت عربستان مدعی شد تولید پالایشگاه‌های خسارت‌دیده از حملات پهپادی به وضعیت عادی برگشته است که امروز منابع اعلام کردند عربستان 20 میلیون بشکه نفت از عراق برای خرید درخواست کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :

عربستان از عراق درخواست خرید 20 میلیون بشکه نفت کرده است و هنوز جزئیاتی اعلام نشده که عربستان این نفت را به چه منظوری درخواست کرده است.

یکشنبه گذشته 10 پهپاد یمن دو پالایشگاه بزرگ عربستان را در منطقه البقیق و الخریص مورد حمله قرار داد و تولید نفت این کشور به شدت کاهش یافت.

عربستان از عراق نفت می‌خرد

منابع اعلام کردند که با حمله پهپادی به این دو پالایشگاه از ظرفیت تولید این کشور 5.7 میلیون بشکه کاسته شده است. وزیر نفت عربستان هم کاهش نیمی از تولید این کشور را تأیید کرد.

پس از آن رسانه رویترز اعلام کرد که سیاست صادرات نفتی عربستان به منطقه آسیا تغییر کرده و آنها صادرات نفت سبک را به سنگین تغییر داده‌اند.

خبرهای دیگر حاکی از آن بود که تانکرها در بنادر عربستان در انتظار بارگیری نفت هستند زیراکاهش 50 درصدی تولید جوابگوی سفارشات نفتی نبوده است.

دیروز سلمان بن عبدالعزیز وزیر نفت عربستان مدعی شد که وضعیت تولید پالایشگاه‌های نفت این کشور به وضعیت عادی برگشته است، این ادعا قیمت نفت را در بازارهای جهانی تا حدودی کاهش داد.

کارشناسان نفتی معتقدند که بهبود و بازگشت پالایشگاه‌های خسارت‌دیده سعودی‌ها به خط تولید نه هفته‌ها بلکه ماه‌ها طول خواهد کشید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین