کد خبر: ۶۱۱۱۲۲
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۰

گانتس خطاب به نتانیاهو: باید بروی

بنی گانتس رهبر ائتلاف آبی و سفید قبول درخواست بنیامین نتانیاهو برای تشکیل کابینه ائتلافی فراگیر را به نخست وزیری خود مشروط کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

در پی اذعان نتانیاهو نخست وزیر فعلی رژیم صهیونیستی به شکست در انتخابات و درخواست از گانتس رقیب انتخاباتی خود برای تشکیل کابینه ائتلافی فراگیر، گانتس اعلام کرد تنها به شرطی تشکیل کابینه فراگیر را می پذیرد که خودش نخست وزیر شود.

ائتلاف آبی و سفید در بیانه مشترک با "یائیر لاپید" رهبر حزب "یش عتید" که یکی از اعضای مهم این ائتلاف به شمار می آید، تاکید کرده است، حزب لیکود باید گانتس را به عنوان نخست‌وزیر بعدی بپذیرد زیرا به تشکیل کابینه ای بدون محکومیت نخست‌وزیر نیاز است.

گانتس خطاب به نتانیاهو: باید بروی

نتانیاهو در واکنش به این پاسخ گانتس و رد پیشنهاد خود، ابراز تاسف کرد. وی صبح امروز در یک پیام ویدئویی گانتس را به یک نشست فوری به منظور تشکیل کابینه فراگیر دعوت کرده بود.

کمیته مرکزی انتخابات رژیم صهیونیستی صبح امروز پنجشنبه ضمن اعلام پایان شمارش آراء انتخابات بیست‌و دومین دوره پارلمان این رژیم (کنست) تاکید کرد، ائتلاف آبی و سفید به رهبری گانتس تعداد ۳۳ کرسی از پارلمان را از آن خود کرد و در مقابل حزب لیکود به رهبری نتانیاهو ۳۲ کرسی را به دست آورد.

تشکیل کابینه نیازمند به دست آوردن 61 کرسی از مجموع 120 کرسی پارلمان یعنی نصف به اضافه یک است و چنانچه این تعداد کرسی بدست نیاید می توان کابینه ائتلافی تشکیل داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین